Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(VIDEO) "Saya Beli Untuk Makan, Bukan Bela," Lelaki Goreng Kunyit Ikan 'Flowerhorn' Berharga RM2+++, Dapat Perhatian Netizen Negara Jiran

14 Jul 2017
2 ulasan

Sejak 2 hari lalu, gelagat seorang lelaki tempatan dari Perak telah menarik perhatian jutaan netizen dari seluruh dunia terutamanya negara jiran Indonesia, Vietnam dan Thailand.

Mana tidaknya, beberapa keping gambar dan sebuah video yang memaparkan aksinya menyiang seekor ikan hiasan "Flowerhorn'' , menggoreng kunyit dan makan ikan berkenaan telah mengejutkan mereka.

Melalui cerita di laman Facebooknya, beliau menyatakan ikan itu dibelinya berharga lebih dari RM2000 bukan untuk di bela, tetapi untuk di makan.

Berikut ada video beliau siang ikan tersebut dan menunjukkan apa yang ada di dalam benjolan di kepalanya.


Berikut adalah gambar proses dari awal hingga ikan itu tinggal tulang.







"Rase okay..macam rasa ikan talapia..Sebenarnye bonjol kat kepala ikan flower hon tu terkandung lemak ikan dengan daging sikit..macam agar2-agar lembik tapi kenyal," tulisnya.

Melihat begitu banyak komen yang mengkritik dari pada netizen pelbagai negara, beliau telah mengemaskini statusnya dalam bahas Inggeris untuk menjawab persoalan mereka.

Katanya"Yes, it's tasty.. sweet and juicy. Served hot righ away from pan. Super delicious fried fish. What do you mean cannot be eat? Fish is kind of food. That vivid and beautiful look doesnt mean you can't touch it. 

"Yes, it's expensive. That hump on her head is nothing but fat. We remove them. Why I eat this fish? What? Why not?" tulisnya

Bagi menjawab adakah ikan itu boleh dimakan, dia menjawab "Why not?".

Video beliau itu kini ditonton hampir 1.4 juta kali dan dikongsi sebanyak hampir 12 ribu kali. - Siakapkeli.my

Sumber: Muhammad Firdaus
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. mari coba keberuntungannya disini F*a*n*s*B*E*T*T*I*N*G
    Kontak bbm 5EE80AFE :D

    BalasPadam
  2. yuk.. gabung di u+p+d+a+t+e+b+e+t+t+i+n+g dan menangkan hadiah menariknya,
    untuk lebih jelas hubungin 7.A.C.D.8.5.6.0

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "