Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Video) Gara-Gara Silap Langkah Ketika Berselfie, Pelajar Rosakkan Barang Seni Bernilai RM850,000

18 Jul 2017
4 ulasan

Cubaan berselfie seorang pelajar bersama barangan seni membawa padah apabila dia secara tak sengaja merosakkan barangan tersebut yang menyebabkan kerugian bernilai $200,000 (RM850,000).

Video CCTV merakamkan bagaimana kejadian yang bertempat di Los Angeles itu berlaku.

Barangan-barangan seni yang diletakkan di atas kotak segi empat tepat itu mulai jatuh seperti domino apabila pelajar berkenaan cuba duduk untuk bergambar selfie dengan barangan itu.

Difahamkan, wanita itu cuba berselfie dengan sejenis mahkota yang direka oleh artis Hong Kong, Simon Birch. Wanita itu hilang keseimbangan badan, terjatuh ke arah kotak itu dan menyebabkan efek domino itu berlaku.

Antara barangan yang dipamerkan di pameran itu.

Dalam satu kenyataan kepada New York Times, Birch berkata kerosakan diangarkan bernilai RM850,000 dengan tiga dari mahkotanya rosak secara kekal.

Apabila ditanya sama ada dia akan terus melangsungkan pameran lebih langkah keselamatan supaya perkara sama tidak berulang, Birch memberi respon: "Jika kamu cuba mereka sesuatu yang anti orang bodoh, dunia ini akan reka orang yang lagi bodoh.

Dalam satu temuramah dengan Red Star News, Birch mengulas bahawa 'orang bodoh' yang dimaksudkan olehnya adalah seorang pelajar China yang belajar di universiti tempatan dan dia tidak merancang untuk menuntut ganti rugi dari wanita terbabit.

"Ia bukannya masalah besar dan tiada siapa pun cedera." katanya sambil menambah ia hanya satu kejadian yang tidak disengajakan.

Tonton video kejadian dibawah:

Sumber: Shanghaiist
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 4 ulasan )
  1. mari coba keberuntungannya disini F*a*n*s*B*E*T*T*I*N*G
    Kontak bbm 5EE80AFE :D

    BalasPadam
  2. proses cepat, minimal hanya 50rb, gabung dan menangkan puluhan dan ratusan juta rupiah jika beruntung, untuk lebih jelas hubungin 7.A.C.D.8.5.6.0

    BalasPadam
  3. Anda inGin puNya kesempatan besar uNtuK menanG hingGa Ratusan juta Rupiah|Ay0

    seger4 d4ftar kan diri and4 di #ionQQ# invite pin bb#58ab14f5

    BalasPadam
  4. mari bermain bersama kami di ION QQ
    banyak hadiah dan bonus yang menanti anda.
    depo/wd minimal 15.000 tidak ada batasan maksimal wd,berapapun anda menang akan kami bayar,di sini tempat nya Player Vs Player ( 100% No Robot)
    pin BB 58ab14f5.

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "