Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Aset Virtual: Bagaimana Penjawat Awam Berusia 24 Tahun Ini Berjaya Memiliki Aset Bernilai RM 800,000 Dalam Masa Yang Singkat

25 Jul 2017
One Comment

Pelaburan hartanah secara konvensional seperti rumah, tanah dan sebagainya telah lama di praktikkan oleh para pelabur yang mahukan keuntungan dengan melabur di dalam aset yang memberikan pulangan lumayan pada masa hadapan.

Tetapi kaedah ini semakin sukar untuk di praktikkan disebabkan oleh faktor² seperti keadaan ekonomi, kelembapan sektor hartanah, kesukaran mendapat pinjaman, harga hartanah yang semakin meningkat dan antara faktor terbesar sekali adalah kerana purata pendapatan yang rendah untuk memiliki hartanah.

Menurut statistik daripada Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta (JPPH), harga purata kediaman di Kuala Lumpur dan Selangor adalah RM 718,755. Ini bermakna untuk memiliki kediaman di Kuala Lumpur dan Selangor, seseorang itu perlu memiliki gaji sekitar RM 9,000 sebulan.

Dengan purata pendapatan rakyat Malaysia sekitar RM 2,313 sebulan (Jabatan Perangkaan Malaysia, 2016), ini bermakna kebanyakan rakyat Malaysia tidak mampu memiliki aset sendiri dan peratusan tertinggi adalah di kalangan bumiputera.

Hartanah virtual adalah hartanah online termasuk nama domain, laman web, servis berdasarkan online dan lain². Laman web e-dagang adalah salah satu contoh hartanah virtual. Beberapa tahun kebelakangan ini, pasaran untuk hartanah virtual telah meningkat dengan mendadak sekali kerana kelebihan ketara berbanding hartanah konvensional.

Perbandingan Hartanah Konvensional VS Hartanah Virtual 

Mohammad Nur Hamzah, seorang penjawat awam yang baru berusia 24 tahun telah berjaya memiliki 4 unit aset hartanah virtual yang kini bernilai lebih RM 800,000 dengan hanya menggunakan kaedah ‘flipping’ dengan pelaburan yang meningkatkan nilai aset hartanahnya dalam masa yang singkat.

“Dengan pendapatan sebagai penjawat awam sebanyak RM 2,000 lebih sebulan, sukar untuk saya memiliki apa-apa jenis aset untuk pelaburan jangka panjang. Tidak pernah sekalipun terlintas difikiran yang saya boleh memiliki aset yang bernilai RM800,000, lebih-lebih lagi dengan mengunakan modal yang sedikit. 

"Peningkatan nilai hartanah virtual yang berlipat kali ganda lagi tinggi berbanding aset hartanah konvensional juga merupakan faktor utama yang mendorong saya untuk membuat pelaburan di dalam industri ini. Saya membuat pelaburan dengan membeli 4 unit hartanah virtual di dalam projek yang dilancarkan oleh Bucks.my yang merupakan pemaju hartanah virtual No.1 di Malaysia, dan akhirnya saya berjaya memiliki 4 unit aset virtual yang setiap satu bernilai RM 200,000”, katanya.


Hamzah (gambar) berjaya memiliki aset bernilai RM 800,000 melalui pelaburan bersama Bucks.my

Menurut Md Maududi Md Nazri, pengasas BUCKS.my yang merupakan peneraju pemaju hartanah virtual di Malaysia, kaedah “Property Flipping” ataupun kaedah beli-jual balik merupakan sesuatu kaedah yang sudah lama dipraktikkan oleh para pelabur tetapi kebanyakannya hanyalah dalam bentuk fizikal sahaja.

Tetapi pada zaman siber yang kian canggih, kaedah ini sudah mula diterapkan dalam bentuk hartanah virtual yang boleh membuat keuntungan jauh lebih banyak dalam jangka masa pendek berbanding jual-beli balik aset hartanah fizikal.

Beliau yang juga usahawan online ini juga mahu mengetengahkan bahawa aset virtual ini adalah satu medium pendapatan yang sangat menguntungkan dan boleh memberi pulangan yang amat lumayan.

Syarikat pemaju hartanah virtual  BUCKS.my merupakan syarikat pertama di Malaysia yang membangunkan projek-projek hartanah virtual untuk para pelabur menjana pendapatan lumayan dengan menggunakan kaedah flipping, iaitu beli pada harga rendah (harga pemaju) dan jual pada harga tinggi (harga pasaran) dalam masa yang singkat di samping menjana pendapatan bulanan.

Dengan mengunakan kaedah flipping sebagai medium utama, Bucks.my telah menolong ramai usahawan memiliki aset hartanah virtual yang berkualiti dan akhirnya menjual aset mereka dengan harga yang berlipat kali ganda.

Projek-projek terkini fasa I dan fasa II yang baru di lancarkan oleh Bucks.my 

Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang BUCKS.MY ini anda boleh ke laman web www.bucks.my atau boleh hubungi / whatsapp di 017-2611606 (admin).
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. Swin888.blogspot.com
    Wechat / whatsapp
    013-302-6666 - Scr888 ( Cherry Love )
    - sky777 ( Animal paradise )
    - Greatwall 99 ( Safari )
    - Lucky palace ( Golf )
    - Joker 123 ( Thunder God )
    - Sky99 ( Three Kingdom )

    #welcome Bonus 30 %
    #Refer Bonus 20 %
    #Daily Bonus 10 %

    - IOS/ANDROID SEMUA DAPAT MAIN.
    - We are 24 Hour Operator Service.
    - 100% Trusted since 2015.

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "