Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Tips Pilih Foundation Sesuai Bagi Mereka Yang Wajahnya Berminyak Dan Video Tutorial Makeup Dari MUA Yang Cukup Menghiburkan

1 Jun 2017
One Comment

Sudah pasti ramai wanita diluar sana yang minat dengan solekan untuk mencantikkan wajah, kadang ada yang mahu menutup sedikit 'kecatatan' seperti parut jerawat, muka berminyak, menaikkan seri wajah dan sebagainya.

Memang diakui fitrah wanita itu mementingkan kecantikan, menurut dari kajian tahap keyakinan wanita itu akan berada pada tahap tertinggi bila ada orang memandangnya dengan memuji dia cantik.

Namun, ada ramai yang silap apabila dalam mengenakan makeup di muka mereka, ada yang apabila pakai, ia tidak secantik yang dibayangkan kerana kesilapan yang mereka tidak tahu dalam memilih barangan makeup mereka.

Disini kami akan kongsikan tip memilih foundation yang sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah kulit muka berminyak, tips yang dikongsikan oleh syarikat pengeluar foundation terkenal ini iaitu OKAYA Malaysia.

Cara Guna Faoundation Jika Wajah berminyak


1. Basuh wajah anda dengan bersih terlebih dahulu.

Bila kulit muka berminyak, sudah pasti ia akan nampak sedikit comot jika mengenakan foundation, jadi anda harus mencuci muka anda dengan pencuci muka dan bilas menggunakan air bersih untuk menanggalkan minyak dan kotoran.

2. Cegah keluar minyak guna ais batu.

Seperti kita ketahui, jika wajah kita berminyak, minyak akan keluar dengan cepat sekali walaupun baru sahaja mencuci muka, jadi cara terbaik adalah gosok muka anda menggunakan ais batu.

Gosokan ais batu kepada wajah secara perlajan-lahan, rasa dinginnya begitu menyegarkan dan menutup sementara kelenjar minyak pada kulit.

3. Pilih Faoundation yang berasaskan powder.

Jika anda mempunyai kulit wajah berminyak, sangat disarankan untuk memakai pressed powder foundation, fungsinya sama dengan bedak padat di mana ia mampu menyerap minyak di wajah dengan baik.

4. Pilih faoundation yang tahan lama dan tidak bercapuk.


Oleh kerana peluh dan minyak muka akan merosakkan makeup yang dipakai, jadi pilihlah Foundation yang tahan lama, Foundation tahan lama penting untuk mengelakkan muka bercapuk seperti tompokan panau.

Dah lihat cara pemilihan produk, jom kita lihat cara untuk makeup pula dari MUA terkenal, Bella.


Dalam video itu, Bella asyik sebut Fondation Okaya Malaysia je kan, bagus sangatkah foundation ini sehingga menjadi pilihan utama dan ramai MUA terkenal yang lain terutamanya untuk makeup pengantin.


Jika anda inginkan kulit anda cantik dan gebu OKAYA cream to powder SPF 30 adalah pilihan tepat kerana apabila anda memakainya, wajah akan kelihatan flawless dan glowing sekelip mata.
  1. Lulus Kementerian Kesihatan Malaysia di mana ianya adalah semulajadi tanpa paraben, alkohol dan bahan kimi merbahaya.
  2. Amat sesuai untuk kulit kering dan berminyak kerana tahan lama dan tidak bercapuk.
  3. Mengandungi SPF 30/PA+++ yang melindungi kulit anda dari sinaran UV-A dan UV-B.
  4. Bahan-bahan yang terkandung dalamnya merawat kulit wajah seperti:
  • Caprylic Triglycerides - mengekalkan kelembapan kulit
  • Copernicia Prunifera - Mengekalkan kelembapan dan tidak menyebabkan krim melekat
  • Cera Alba (Seeswax) - Melembabkan kulit
  • Vitamin E - Agen pelembab semulajadi, anti-oksidan dan anti-keradangan
  • Minyak Tea Tree - Mengurangkan jerawat dan anti-bakteria
  • Minyak Zaitun - Membantu mengekalkan kelembutan kulit, membekalkan nutrien pada kulit dan anti penuaan
  • Pelindung daripada UV-A dan UV-B

Jadi memang tidak dinafikan OKAYA cream to powder SPF 30 ini merupakan foundation terbaik yang patut anda semua gunakan.

Jom tengok video tutorial dari Bella, katanya makeup guna Okaya cream to powder SPF 30 dengan solekan mudah dan simple sebelum ke majlis kahwin.


Cantikkan, mula-mula nampak biasa jer, dah siap pakai, calit-calit kat muka, terus cantik, dah la MUA kita ni jenis ramah, tak jemu dengar dia berleter.

Lagi Video.



Hasil mereka yang menggunakan Okaya Malaysia.







- Siakapkeli.my

Kredit: Okaya Malaysia
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. HIDUPMU AKAN LEBIH BAHAGIA SETELAH BERGABUNG DI #DEWA-LOTTO
    BURUAN DAFTARKAN DIRI ANDA SEKARANG JUGA !

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "