Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Muat Turun Aplikasi Dalam Telefon Pintar Ini Untuk Gantikan ‘Dash Cam’, Boleh Gunakan Dalam Perjalanan Balik Raya

17 Jun 2017
3 ulasan

Sekarang ini apa sahaja kejadian yang berlaku, pasti memerlukan bukti, sama ada dari segi gambar atau video, ia bukan sahaja untuk memberikan maklumat yang sahih, tetapi boleh menyelamat kan diri dalam sesuatu kejadian.

Mungkin ramai di antraa kita sudah mula memasang ‘dahs cam’ pada kereta, kerana ia sedikit sebanyak membantu kita, dan secara tidak langsung dapat merakam akan kejadian yang di luar jangkaan.

Kerana, ada juga pemilik kereta yang mempunyai ‘dash cam’ dapat merakan detik yang tidak diingini, yang mana mampu juga dijadikan bukti.

Tapi, mungkin ada di antara kiat yang masih belum mampu untuk membeli ‘dash cam’, atau buat amsa sekarang lebih memerlukan duit untuk digunakan pada musim perayaan ini. Namun begitu, usah risau, kerana menerusi perkongsian dari saudara Raja Fuazzam Alam Shah ini, anda juga boleh memiliki ‘dash cam’ dengan mudah.

Aplikasi Telefon Pintar Sebagai Pengganti 'Dash Cam'


Aku ade info apps nak share sikit. Siapa tak ada dashcam atau malas nak beli. (Maklumla duit banyak nak pkai time raye kan). Boleh install "Drivermatics blackbox and dash cam" kat handphone.


Dan handphone boleh jadi dash cam untuk rekod sepanjang perjalanan nanti, sebagai persediaan dan keselamatan.

Keistimewaannye selain jadi dash cam, ia juga bertindak sebagai ‘black box’ perjalanan kita. Semua data ada. Jalan mana kita lalu pun ada direkodkan.



P/s: Apps ni option bagi yang nak ‘cut cost’ atau sementara atau asal ada. If mampu sila la beli ‘permanent dash cam’. Lebih baik.

Tambahan info (edited): Boleh juga try ‘OsmAnd DVR’ dan ‘Autoguard Dash Cam’. Sebab ramai mengadu tak boleh install. Mungkin sebab server da jem. Tak pun try la usha apps yang seumpamanya. Harap membantu. Tq alls.

Terima kasih dan selamat pulang beraya. Hati-hati di jalan raya. Kita hanya mampu ikhtiar sebagai persediaan.

Selamat Hari Raya. Maaf zahir batin. Semoga bermanfaat.

- Siakap Keli
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 3 ulasan )
  1. b0la, c4sin0, CMDbet, tangkas, sabung 4yam, dll hanya di F4NS B3TT1N9, yukk buruan.. :)

    BalasPadam
  2. mari coba keberuntungannya bersama kami di updatebetting
    ditunggu apalagi,ayo buruan daftar

    BalasPadam

  3. Yuk daftarkan diri anda bersama kami DEWALOTTO

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "