Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Mula-Mula Hanya Sekadar Hasilkan Resepi Minuman Detox Untuk Pulihkan Sembelit, Tapi Tak Sangka Berat Turun 10kg Dalam 2 Minggu

29 Mei 2017
One Comment

Assalamualaikum,

Maaf kepada kawan-kawan sebab kebelakangan ni akan sibuk, ramai yang pm tanya apa yang saya amalkan sebab dalam 2 bulan ni perubahan bentuk badan saya agak ketara.

Dalam 2 bulan berat badan saya telah turun hampir 30kg, ada yang kata saya diet, ada kata saya buat atkins, ada teka kata saya excercise dan ada yang sedikit nakal teka saya ambil bahan terlarang..hehehe

Sebenar saya pun tidak menjangkakan penurunan berat badan begini pantas dan cepat, sebab pada mulanya saya sekadar mencuba resepi-resepi detox di internet untuk masalah sembelit yang saya hadapi.

Saya ada terbaca dari sebuah web, kisah bagaimana menghasilkan minuman detox dari majalah Wanita, mereka menggunakan teh hijau, pudina dan lemon, dan saya akhirnya mencuba..

Pada permulaan saya telah cuba buat, tapi kesannya tidak begitu ketawa, masih hadapi masalah yang sama, mungkin tersalah pilih teh hijau (jenama agak terkenal saya guna, tak boleh sebutlah, tak mau burukkan produk orang lain).

Lepas itu saya telah tukar teh dengan guna jenama yang lain, saya ada ternampak di Facebook Teh Medina Desire, nampak macam-macam testimoni kat page tum tapi saya tak kisah sangat dengan testimoni tu, sebab lebih baik kita sendiri cuba dan rasa kesan.

Saya pun trylah tukar teh tadi dengan teh Medina campur dengan buah-buah tadi, apa yang menarik, minum pagi, petang dah mula nak ke jamban, maklumlah sembelit lama, puas hati membuang..hahaha

Sebab teruja dengan hasil saya pun buatlah hari-hari, apa yang betul-betul diluar jangkaan, selepas 2 minggu, berat saya turun dari 89kg ke 79kg.. peha dan lengan saya yang berisi mengecil, huhuhu.

Jom saya kongsi resepi saya buat.

1. Buah lemon (buang biji)
2. Buah oren (buang biji)
3. Serai (ketuk)
4. Halia
5. Teh Medina


Saya rendam teh dulu dalam 20 minit dengan air panas, saya potong slice semua buah lemon dan oren termasuk kulit, Halia dan serai, masukkan dalam jug atau botol minuman 1.5 liter semua bahan tadi bersama-sama air teh yang direndam tadi dan penuhkan bekas dengan air sejuk, saya biarkan semalaman dalam peti sejuk bawah.

Esok pagi, dah boleh minum, memang berkesan, bukan saja-saja nak promote Teh Medina tu, tapi saya kongsikan pengalaman saya guna teh kurus tu dijadikan bahan utama air detox sampai saya turun hampir 30kg ni, memang berkesan, tak rugi pun mencuba, sebab murah jer teh tu.

Jadi, itulah rahsia saya, dah terbukti bagi saya, kalau nak cuba silakan, saya beli teh tu di Facebook Medina Desire HQ.





- Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. Kenapa ada bagitau kalau minum teh medina tak bole minum air sejuk..

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "