Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Kanak-Kanak 10 Tahun Hampir Maut Selepas Bahagian Dari Fidget Spinner Terlekat di Kerongkong

18 Mei 2017
Satu bearing yang terlekat di kerongkong Britton. Foto: CNN

Texas, Amerika Syarikat: Seorang ibu berdepan detik cemas selepas anak perempuannya yang berusia 10 tahun hampir maut akibat tercekik bahagian dari gajet 'fidget spinner' dan terpaksa menjalani pembedahan untuk mengeluarkan objek terbabit.

Menurut CNN, Kelly Rose Jonies yang berkongsi kejadian itu di Facebook memberi amaran kepada ibu bapa supaya berhati-hati dengan gajet yang menjadi fenomena di seluruh dunia itu.

Kelly berkata, ketika kejadian, dia dan anak perempuannya, Britton, dalam perjalanan ke rumah sebelum dia terdengar anaknya itu tercekik di tempat duduk belakang.

Dia mendapati anak perempuannya itu tertelan salah satu daripada gelung besi pada "fidget spinner" dan cuba mengeluarkan alatan itu dari mulut anaknya.

Kelly kemudian menggegaskan anaknya itu ke klinik berdekatan.

Sesampainya di hospital, doktor tidak berjaya mengenalpasti dimana objek itu terperangkap sehingga kanak-kanak itu terpaksa dipindahkan ke Hospital Kanak-Kanak Texas bagi ujian imbasan Xray.

Hasil ujian imbasan mendapati logam bulat itu tersekat pada kerongkong kanak-kanak terbabit.

Fidget Spinner kepunyaan Britton.

"Britton dibawa untuk pembedahan endoscopi bagi mengesan dan mengeluarkan objek terbabit (bearing).

"Mujurlah, hasilnya positif tetapi saya berasa agak bimbang akan keadaanya bukan sahaja kebimbangan mengenai komposisi dan struktur objek serta risiko anestesia," katanya

Sementara itu, keluarga mangsa memberitahu CNN, tumpuan utama mereka kini adalah memberi perhatian dan tumpuan kepada kanak-kanak itu dan memastikan dia terus menjalani kehidupan yang sihat.

Tiada maklumat terkini mengenai keadaan Britton.

Sumber: Today.com

Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "