Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

YDP Agong Beri Nombor Telefon Peribadi Kepada Ulama-Ulama di Negara ini Bagi Memudahkan Perbincangan Isu Berkenaan Islam

27 Apr 2017


Ulama Islam di negara ini tidak lagi perlu menghadapi isu 'orang ketiga' untuk berbincang isu-isu berkaitan Islam dengan Yang di-Pertuan Agong memandangkan baginda Sultan telah memberikan nombor telefon bimbit peribadi kepada mereka.

Mufti Kelantan Datuk Mohamad Shukri Mohamad berkata ini adalah perintah Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V ketika baginda menjadi Sultan Kelantan. Oleh kerana baginda telah ditabalkan sebagai Yang di-Pertuan Agong, semua ulama Islam di negara ini sudah mempunyai talian terus kepada baginda.

"Ini adalah amalan baginda ketika beliau menjadi Sultan Kelantan. Perkara-perkara yang melibatkan Islam boleh cepat diselesaikan dan tidak perlu melalui pihak ketiga untuk membincangkan perkara itu,

"Saya mempunyai talian terus kepada Tuanku Sultan Muhammad V dan ini membuat perkara menjadi lebih mudah untuk kita menangani apa-apa isu-isu sensitif yang melibatkan Islam," katanya dalam satu wawancara video yang dimuat naik di Facebook pada Selasa.

Sumber: The Star
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "