Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

[Video]’Tidak Sangka, Walau Buat Untuk Kali Kedua, Ia Masih Juga Berkesan’ – Bapa Ini Buat Bunyi Yang Mana Tenangkan Bayinya Yang Menangis

28 Apr 2017

Jika sebelum ini, seorang ayah pernah menenagkan anaknya yang sedang menangis dengan memberikan, bayi tersebut baju yang mempunyai bau ibunya, dan dengan seketika sahaja, bayi tersebut berhenti menangis, dan bertenang.

BACA: (Video) 'Ia Betul-Betul Berkesan' - Bapa Beri Bayi Menangis Baju Busuk Ibunya Untuk Buat Dia Tenang Serta Merta

Bukan itu sahaja, baru-baru ini, terdapat seorang bapa, iaitu Daniel Eisenman, berhadapan dengan situasi anaknya yang meragam, dan dengan membuat cara ini, bayi tersebut telah diam.

Dengan membuat bunyi ‘Om’, yang panjang, ia telah membuatkan bayinya terdiam, dan seperti tiada apa-apa yang berlaku.

Perkongsian tersebut dibuat di laman Facebook miliknya, secara ‘live’, yang mana pada awalnya, ia bertujuan untuk menunjukkan dengan rakan FBnya akan bayi tersebut, tetapi tiba-tiba, bayinya, Divina, menangis.


Sejurus itu, Daniel membuat bunyi ‘Om’, dalam nada yang panjang, dan beberapa saat selepas itu, bayi tersebut mula diam, serta kelihatan ingin tidur.

Seorang wanita,Candace Gardia memberi komen di FB Daniel, dan menyatakan, “Bunyi tersebut seolah meniru bunyi di dalam rahim, di mana bayi akan berasa tenang apabila mendengarnya, kerana bayi sudah terbiasa dengan bunyi tersebut sewaktu di dalam perut ibunya”.

Daniel tidak yakin akan bunyi tesebut akan membuatkan bayi diam, dia cuba buat unuk kali kedua, dan ternyata bunyi tersebut berkesan, bayinya, Divina, tenang dan tidak berhenti menangis.


Sumber: Mirror

- Siakap Keli
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "