Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Wiko Ufeel FAB, Phablet Berbateri 4,000 mAh Dengan Keupayaan Berkongsi Kuasa Bateri Dengan Peranti Lain

3 Mac 2017
Sekali lagi Wiko menampilkan produk terbaru mereka selepas mendapat sambutan hangat di pasaran dengan telefon kelas pertengahan Ufeel Prime dan Ufeel Go. Syarikat pembuat telefon daripada perancis ini meneruskan legasi mereka dengan melancarkan Ufeel Fab. Berbeza sedikit dengan produk mereka sebelum ini, Ufeel Fab membawakan rekaan “Neo-Retro” dengan mengetengahkan skrin, bateri yang besar serta kamera yang mantap.

Rekaan Skrin Besar Bersaiz 5.5 Inci


Berbeza dengan Ufeel Prime dan Ufeel Go, Ufeel Fab ini disertakan dengan paparan skrin 5.5 inci pada resolusi HD penuh (1280 x 720).  Panel skrin juga dibina dengan menggunakan teknologi IPS dan Full Lamination untuk menghasilkan paparan yang lebih terang dan jelas.

Walaupun dengan rekaan skrin 5.5 inci yang besar, pengguna boleh mengaktifkan mod untuk kegunaan sebelah tangan. Badan luaran pula dihasilkan dengan sentuhan logam dan digabungkan pula dengan 2.5D lengkungan kaca skrin untuk tampak kemas dan selesa untuk dipegang.

Pengimbas Cap Jari Pelbagai Guna


Setiap peranti pintar kini hampir semua mempunyai pengimbas cap jari, Wiko juga tidak ketinggalan untuk menyertakan teknologi tersebut pada barisan produk terbaru mereka ini. Wiko lebih memfokuskan terhadap pengimbas cap jari pelbagai guna dengan fungsi yang boleh menetapkan 5 jari untuk tugasan yang berbeza.

Bateri Sebesar Gergasi


Masalah utama bagi pengguna peranti pintar adalah kapasiti bateri yang kecil. Wiko menyelesaikan masalah ini dengan memuatkan bateri berkapasaiti 4000 mah untuk memastikan jangka hayat kepenggunaan yang lebih maksima.

Lebih dari itu, Wiko Ufeel Fab ini juga boleh 'bertukar' menjadi powerbank dimana pengguna boleh berkongsi bateri mereka bersama peranti lain yang berkapasiti kecil. Cuma perlu sambungkan kabel OTG dan selamatkan peranti-peranti lain dari kehabisan bateri.

Antara-Muka Yang Kemas dan Mesra Pengguna


Antara muka yang dihasilkan dari Wiko sangat kemas dan mudah untuk digunakan. Terdapat ciri seperti Smart Actions dan Phone Assist untuk memudahkan lagi pengguna mengekses tetapan dan pengurusan telefon. Selain daripada itu, pengguna juga dapat menggunakan ciri keselamatan dengan menetapkan kata laluan untuk sebarang aplikasi dan fail

Keupayaan Kamera Yang FABulous

Dengan kekuatan 5 Megapixel bagi kamera hadapan manakala 13 Megapixel di bahagian belakang dilihat sudah mencukupi untuk menghasilkan gambar dan video yang memuaskan. Untuk aplikasi ‘low-light’ pengguna boleh menggunakan flash yang disertakan bagi kedua-dua kamera.

Perhatikan efek blur yang mampu dijana oleh kamera Ufeel FAB.

Biarpun gambar di dalam blog ini sudah dicompress, ketajaman warna dalam foto yang diambil oleh Ufeel FAB masih jelas.

Kontra warna yang dapat dihasilkan oleh kamera Ufeel FAB.

Kamera Ufeel FAB berupaya mengambil butiran detik denga jelas.


Artikel ini dibawakan oleh: Wiko Malaysia

Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "