Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Anaknya Menangis Kuat Semasa Dalam 'Flight', Apa Yang Dilakukan Oleh Ibu Dari Korea Ini Sebagai Tanda Minta Maaf Buat Hati Tersentuh

16 Mac 2017
No Comment
Gambar Hiasan

Sudah menjadi kebiasaan jika kita menaiki sesebuah pengangkutan awam dan terdengar kanak-kanak kecil menangis, walaupun ia sebenarnya mengganggu orang sekeliling tetapi ianya tidak boleh dielakkan kerana anak-anak kecil adalah lumrah bagi mereka untuk mengangis dan belum mengerti apa-apa.

Ada ibu bapa bila anak menangis, cepat-cepat memujuk anak berkenaan kerana risau menggangu orang ramai terutamanya di dalam bas, kereta api atau di dalam kapal terbang yang suasananya memang senyap apabila kebanyakkan penumpang tengah tidur.

Perkara ini juga terjadi kepada seorang lelaki Azuan Jamaludin kisahnya menaiki pesawat terdengar seorang bayi menangis dengan kuat yang ibunya mungkin berbangsa Korea.

Menurut beliau anak wanita berkenaan menangis dengan kuat, namun selepas kanak-kanak berkenaan senyap, apa yang dilakukan oleh wanita berkenaan sungguh buat ramai terharu dan memuji tindakannya.

Jom kita baca.

Pengalaman semalam masa dalam flight...

Seorang ibu dan anak kecilnya,( rasanya dari korea), baby dia menangis dari sebelum ''take off'' sampai dekat 15 minit, si ibu kelihatan sungguh sabar.

Lepas itu dengar bayi itu sudah berhenti menangis, tengok akan bayinya sudah tidur, si ibu meletak anaknya itu baik-baik dan kemudian dia bangun mengagihkan "packet" ini(gambar bawah) kepada orang ramai sambil meminta maaf kepada semua orang.. Touching


Kelihatan tertulis nota di paket berisi gula-gula berkenaan seolah-olah kata-kata baby tersebut meminta maaf, ia telah disediakan awal-awal lagi sebagai persediaan oleh ibunya(wanita berkenaan) jika anak kecilnya meragam apabila kali pertama menaiki pesawat.

Apa yang boleh dikatakan, sikap ibu berkenaan meminta maaf sungguh berbudi bahasa dan mungkin kita tidak pernah jumpa sebelum ini. - Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "