Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Anak-Anak Madrasah Ini Memang Memerlukan Bantuan, Mudir Madrasah Perjelas Mengenai Gambar Viral Dan Siapa Haji Talaki

17 Mac 2017
No Comment

Sejak semalam manjadi viral di laman sosial sebuah gambar yang telah dimuatnaik ke laman Facebook di mana menunjukkan anak-anak pelajar Madrasah Al-Huffaz Wal-Ulum, Puncak Alam yang tidur dalam keadaan daif di atas lantai.

Pos berkenaan hanya menulis nambor telefon seorang lelaki bernama Haji Talaki dan tidak menyatakan nombor akaun Madrasah menyebabkan ada yang tidak yakin dan menuduh ianya adalah cuba mengambil kesempatan.


Kami telah menghubungi Mudir Madrasah berkenaan, Ustaz Hafizullah Bin Mahmud mengenai gambar viral ini, beliau mengesahkan bahaya apa yang diviralkan adalah betul.

Menurut beliau, Haji Talaki adalah AJK surau kawasan berkenaan yang banyak menolong madrasah tersebut, cuma silapnya pos berkenaan rakan Haji Talaki telah tersilap dengan menulis nombor telefon beliau menyebabkan dia mendapat panggilan terlalu banyak.

"Apa yang disampaikan adalah betul, saya adalah orang baru di kawasan ini, jadi belum kenal selok belok tentang masyarakat di sini, jadi Tuan Haji Talaki penduduk asal dan sebagai AJK Surau kawasan ini banyak menolong kami dan saya sebagai Mudir telah memberi amanah kepadanya untuk mencari dana kepada Madrasah." 

"Dia telah banyak menolong kami, di mana dengan usahanya dia telah membawa ramai penderma di mana anak-anak ini kini sudah mula dapat tidur atas toto hasil sumbangan penyumbang yang dibawanya," katanya.



Menurut beliau lagi, madrasah amat memerlukan sumbangan dari orang ramai untuk menampungkan kos perbelanjaan bulanan madrasah di mana kebanyakkan anak-anak ini adalah anak-anak mereka dari golongan susah.

"Untuk membantu keluarga-keluarga susah ini, yuran masuk ke madrasah kami tidak tetapkan bagi tidak menyusahkan mereka, oleh itu kami memerlukan bantuan daripada orang ramai untuk menghulurkan bantuan untuk operasi madrasah," jelas beliau.

Untuk mereka yang ingin membantu dari segi kewangan bolehlah salurkan ke Maybank 5621 3350 6405 atas nama Al Huffaz Wal Ulum Collection.

Bagi mereka yang ingin melawat boleh datang ke alamat seperti dalam gambar,

Madrasah lelaki, 


Madrasan Pelajar perempuan


Atau hubungi Mudir Ustaz Hafizullah Bin Mahmud ditalian 018 325 1843. - Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "