Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Amalkan Petua Susu Kambing Lima Jari ini Untuk Kurangkan Risiko Penyakit Kuning Pada Bayi

27 Nov 2016

Penyakit kuning sememangnya satu penyakit yang biasa dalam kalangan bayi yang baru lahir.

Kondisi ini terjadi kerana si Kecil memiliki kelebihan bilirubin (unsur kuning) pada darahnya. Bayi baru lahir memiliki kadar sel darah yang tinggi sehingga memicu produksi bilirubin. Bilirubin sendiri terbentuk ketika sel-sel darah merah yang tua dihancurkan.

Biarpun penyakit dengan nama saintifiknya Jaundice itu adalah satu penyakit biasa berlaku, ibu bapa tidak patut mengambil mudah akan perkara. Ini kerana jika kadar bilirubin terlalu tinggi, ianya bukan sahaja boleh menimbulkan kecacatan, bahkan mengancam jiwa.

Salah satu usaha awal untuk mengurangkan risiko penyakit itu adalah dengan cara pemakanan ibu ketika dan selepas mengandung. Salah satu petua yang boleh diamalkan adalah dengan mengamalkan susu kambing.

Pengambilan susu kambing ketika hamil membantu meningkatkan HB yang mengandungi protein, zat besi dan membekalkan oksigen ke seluruh tubuh badan termasuk janin dalam kandungan. Gabungan susu kambing, kurma dan madu dapat membekalkan asid folik semulajadi yg penting untuk pertumbuhan sel dan perkembangan embrio.

Selepas dilahirkan, bayi yang mengalami penyakit kuning perlu kerap diberi susu ibu kerana itu akan membantu menurunkan kuning. Selain itu, antara petua yang boleh dijadikan alternatif melalui kaedah tradisional yang boleh membantu menurunkan tahap kuning bayi adalah si ibu boleh meminum susu kambing, memakan kurma dan juga madu. Namun seperti yang sedia maklum, ramai yang tidak gemarkan susu kambing kerana bau hamisnya dan agak sukar untuk mengambil ketiga-tiga bahan ini sekaligus.

Kerana itu, produk Susu Kambing Lima Jari menggabungkan ketiga-tiga bahan berkhasiat itu menjadi satu produk yang mudah untuk dikonsumpsi. Malah, produk Susu Kambing Lima Jari juga turut dikeluarkan dalam bentuk tablet (candy) yang dinamakan Candy Susu Kambing Lima Jari.



Dengan Candy Susu Kambing Lima Jari, para ibu boleh mendapat khasiat dari susu kambing tanpa perlu bersusah payah membancuh susu. Cuma cukup sekadar mengambil tablet Candy Susu Kambing Lima Jari dan mengunyah atau mengemam tablet tersebut.

Susu Kambing Lima Jari mengesyorkan para ibu yang hamil mengambil susu kambing beberapa bulan sebelum melahirkan anak.

Selain kuning, susu kambing juga bagus untuk pesakit gastrik, diabetes, hypertension serta masalah-masalah kulit seperti ekzema dan SLE. Selain dari kandungan kurma dan madu, Susu Kambing Lima Jari juga diadun bersama dengan kolagen ikan salmon, Vitamin C dan E serta dan antioksida untuk membantu untuk mendapatkan kulit yang lebih cantik.

Bagi yang berminat dengan produk Susu Kambing Lima Jari, boleh layari laman rasmi produk itu di
Facebook Susu Kambing Pemutih Kulit - Limajari atau di Instagram @candy_susukambing atau menghubungi secara terus menerusi Whatsapp di talian 011-29451523 atau 013-2880282 atau 019-6808023.




Sumber: health.kompas.com
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "