Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Video) Gadis 'Nasi Lemak Anak Dara' Terkejut Nama Bisnesnya Disebut PM Ketika Pembentangan Bajet 2017

21 Okt 2016
No Comment


SHAH ALAM, 21 Okt: Pengusaha Nasi Lemak Anak Dara terkejut apabila nama bisnesnya itu turut disebut ketika Perdana Menteri, Najib Razak membentangkan bajet 2017 di parlimen petang tadi.

Dalam pembentangan bajet petang tadi, Najib menyifatkan 'Nasi Lemak Anak Dara' sebagai salah satu contoh bisnes yang bagus.

Gadis berusia 24 tahun itu berkata, dia memulakan bisnes itu untuk membantu ibunya dan tidak pernah terfikir usahanya selama ini mampu menarik perhatian ramai, lebih-lebih lagi Perdana Menteri sendiri.

Gadis tersebut, Siti Hajjar Ahmad berkata dia tergamam setelah mengetahui Perdana Menteri menyebut nama 'Nasi Lemak Anak Dara' semasa pembentangan bajet tersebut.

Katanya, dia berasa gembira dan dalam masa yang sama berasa bangga.

"Kawan-kawan banyak membantu. Merekalah orang pertama yang memberikan saya pinjama RM500 untuk mula berniaga, yang mana saya gunakan untuk mmbeli barangan memasak dan juga meja serta kerusi untuk gerai saya.", kata Siti Hajjar.

"Bagi resepi pula, saya bersyukur ibu saya sanggup berkongsi rahsianya dalam menghasilkan nasi lemak yang sedap", katanya sebagaimana lapor NST.

Selain itu, Siti Hajjar juga berkata graduan baru tidak perlu berasa takut untuk menceburi bidang perniagaan dan bukannya sekadar menunggu untuk mendapatkan pekerjaan, lebih-lebih lagi dalam keadaan ekonomi sekarang yang perlahan.


Sementara itu, video Perdana Menteri menyebut 'Nasi Lemak Anak Dara' mendapat perhatian ramai bukan sahaja di internet, malah di dalam parlimen.

Boleh kedengaran parlimen sedikit kecoh apabila Perdana Menteri menyebut nama perniagan itu.

Sumber: NST


Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "