Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Itinerary Pengembaraan Dua Pasangan Ke Jepun Selama 7 Hari 6 Malam, Dalam Menyusuri Tokyo Dan Osaka

23 Okt 2016
No Comment

Mengembara bersama keluarga, khususnya bersama anak kecil sudah semestinya sangat dinanti-nantikan, lebih-lebih lagi jika melancong ke luar negara. Pengalaman baru turut dirasai dalam mengatasi 'mood' anak kecil ketika dalam penerbangan.

Namun, disebabkan itu, percutian menjadi lebih mencabar, tetapi menyeronokkkan juga. Admin ingin kongsikan, pengembaraan ke negara Jepun, yang menyelusuri bandar Tokyo dan Osaka.

Itinerary sepanjang berada di Jepun dikongsikan oleh saudara Yaakob Zulkifli ini, serta tip yang boleh digunakan ketika berada di sana. Jom kita tengok sikit, apa yang menarik di negara matahari terbit itu.


Hai BBM, sedikit perkongsian trip backpackers kami ke Jepun (Tokyo-Osaka-Tokyo) pada 2-8 Oktober 2016.(4 dewasa & Khayla, baby 14 bln)

Bajet:

a) Pesawat AIR ASIA (Kul-Tokyo-Kul) & PEACH (Tokyo-Osaka-Tokyo) Rm 1,504.00
b) Penginapan (Airbnb) Rm 480.00
c) Poket wifi Rm 160.00
d) Transportation & pass Rm 680.00

TOTAL Rm 2,824.00
 (Tidak tmsuk blnja shopping n mkn)

Hari 1

Mnaiki flight dr Kl jam 2.30 ptg dan tiba di Haneda Airport jam 10.30 mlm. Khayla tba2 swing mood n mngamuk mnjelang 2 jm trkhir pnrbngn. Nsb baik ada psngn jepun + Australia bjy memujuk Khayla. Sebaik smpai trus brgegas menaiki train, tapi trlps juga train trkhir dan tpaksa menaiki teksi ke tempat menginap di Chome.



Hari 2

Bersiar- siar di Asakusa, Ueno, Akihabara dan Odaiba. Hujan hampir spjg hari dan x sempat cover tempat2 lain memandangkan mood Khayla yg agk moody. Solat jamak di tgkt 7 Laox Akihabara.



Hari 3

Bertolak ke Shinjuku bas terminal utk mbeli tkt bas ke Kawaguchiko 1750¥. Tpksa mnggu bas jam 10.30 krn bas awl smua fullybooked. Smpai di Kawaguchiko jam 12.30pm dan beli retro bus 2 day pass 1200¥. Naik green line bus ke Iyashi no saito nenba. Byrn msuk 350¥ n sewa baju shogun n kimono 500¥. Brgmbar sakan brlatarblkg kan gng fuji di sna.

Hari 4

Checkout seawal 7pg (utk elakkn wktu puncak) menaiki chartered bus ke Narita Airport 1000¥ utk ke Osaka. Smpai di Osaka, lunch dlu di The Udon di Kansai Airport. Trus ke tmpt mnginap brhmpiran Doi station.


Hari 5

Bersiar siar di Osaka Castle, Hep 5 ferris wheel, Umeda sky building dan river cruise di Dotonbori mggunakn Osaka Amazing Pass. Smpt merasa takoyaki yg best kt sna.

Hari 6

Menaiki train ke Fushimi Inari dan Arashiyama Bamboo Forest. Dinner ramen di Ayam-ya, brhmpiran Kyoto Station.

Hari 7

Bertolak seawal 7pg ke Kansai Airport utk kmbali ke Tokyo. Brsiar2 di Harajuku sblm mnaiki chartered bus ke Haneda Airport 900¥. Brlepas plg ke KL.

Tip- tip sepanjang trip kami di sana:

1)
Bg psngan yg berbackpackers dgn ank kcil, blh lah layari web atau blog2 utk mngawal ank anda spy tdk mngis spjg flight.

2) Cuaca di musim luruh di mana siangnya awal(subuh 4 pg) dan malam yang cepat memerlukan kita merancang semula perjalanan trutama yang melibatkan wktu ptg.

3) Train di Jepun ada plbgai jenis ( limited express, sub express, local etc) Wlaupun pgi ke destinasi terakhir yg sama, ada train yg lompat stesen & bhenti di stesen tetentu shj. Untuk lebih selamat naiklah local train krn ia brhenti di setiap stesen. 

4) Bagi yg ingin ke Kawaguchiko, elok booking tiket bas awl2 secara on9 takut smua bas penuh jika walk in.

Selepas ini jika ingin ke Jepun, bolehlah menjadikan perkongsian ini sebagai rujukan, dan pastikan tip-tip yang disediakan, dapat membantu dalam merancang perjalanan ke Jepun kelak. Apa-apa pun pastikan setiap perancangan dibuat dengan lebih awal, dan teliti, supaya perjalanan lebih lancar. - Siakap Keli














Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "