Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Ingin Ke Hong Kong, Tetapi Tidak Tahu Tempat Menarik Di Sana, Ikuti 'Itinerary' Ringkas Dari Pemuda Ini

20 Okt 2016
No Comment

Terdapat segelintir dari kita yang bercuti, kerana ingin melawat ke tempat-tempat menarik, lebih-lebih lagi jika tempat tersebut mempunyai taman tema, atau tempat rekreasi yang cantik, seakan Disneyland. Ianya merupakan satu pengalaman baru jika dapat menjejakkan kaki ke tempat tersebut.

Dalam merancang untuk ke tempat berkenaan, ada kalanya buat kita terfikir, berbaloikah menghabiskan duit, terbang jauh hanya untuk menikmati taman tema sahaja, mana tidaknya, Malaysia pun ada juga taman tema yang gah, dan cantik.

Tetapi, jangan risau, anda boleh sahaja pergi ke beberapa tempat lain, jika melawat ke Hong Kong, bukan ada Disneyland sahaja. Jadi, admin ingin kongsikan, 'itinerary' ringkas, akan percutian ke Hong Kong selama, 4 hari 3 malam, perkongsian dari saudara Rozaidi Toha, jom kita usha sikit.


My so called not so budget short trip to HK

Date: 20-23 May 2016
Flight ticket: RM460

Aim nya utk pergi Disneyland dgn Ocean Park saja.

Itinerary 

Day 1
-Arrived at HK
-Hard Rock Cafe dekat Central

Day 2
-Disneyland
-Victoria Harbour lepak

Day 3
-Ocean Park
-The Peak Tram
-Random walk dekat Mongkok

Day 4
-Balik KL

Total damage: almost RM2000
If nak itinerary boleh tulis email. Arigato!

P/s, Just sharing,

-Biasa org dtg HK akan mkn dimsum halal dekat masjid ammar saddick. Takde dlm iti saya yg ni sbb saya dah pernah pegi situ. Sgt recommended! Dimsum serve lunch hour je.

-untuk souvenir biasa org beli dekat ladies market/mongkok night market, tapi saya recommend pergi dekat The Peak Tram sbb lagi murah. Cuma kena beli tiket naik tram tu jela. 

-HK ada few hard rock cafes, yg dekat central tu agak jauh n dekat dgn club/bar. Atas The Peak Tram pun ada hard rock cafe cuma takde live band performance, just a souvenir shop.

-The Peak Tram saya recommend pegi dlm pukul 4 ptg sbb mlm agak crowded.

-Disneyland dgn Ocean Park ada makanan halal. Tempat solat pun ada tapi kena request dgn staff dia kat main admin building, then dia akan provide 1 bilik yg sgt selesa. 

-Ticket dua2 theme park ni saya beli dekat Malaysia dekat website official. Disneyland claim ticket dekat entrance ada machine. Ocean park just print out ticket sini then scan QR code dekat entrance nanti.











Mungkin selepas ini anda boleh melawat ke Hong Kong pula, atau mana tahu ada yang telah melawat ke Hong Kong sebelum ini, boleh kongsikan juga pengalaman anda di ruangan komen. Jadi, lepas ini, boleh la pusing-pusing ke Hong Kong. - Siakap Keli
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "