Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Video) Lelaki Nak Bunuh Diri di Lampu Isyarat, Orang Ramai Cuba Bantu Guna Batang Paip Tapi Perkara Sebaliknya Pula Berlaku

27 Mei 2016

China - Seorang lelaki bertindak memanjat lampu isyarat setinggi 10 meter untuk membunuh diri di pusat bandar Changsa dalam kejadian yang berlaku pada Selasa lepas, lapor shanghaiist.com

Namun niat lelaki itu berjaya dibatalkan setelah pihak polis dengan segera datang dan menggagalkannya.



Bagaimanapun, tidak lama selepas itu, lelaki terbabit kembali lagi memanjat lampu isyarat tersebut dengan niat yang sama.


Selepas berada di situ selama empat jam, sekumpulan orang ramai yang baik hati mengambil keputusan untuk menghulurkan bantuan.

Memandangkan penyelamat sudah pun membuka pelampung angin di bahagian bawah lampu isyarat, orang ramai yang ingin membantu itu berfikir mereka cuma perlu menolak lelaki berkenaan sehingga dia jatuh dan mendarat di atas pelampung tersebut.



Menerusi video kejadian, mereka dilihat menggunakan pelbagai 'alat' untuk mencapai objektif itu. Apabila batang penyapu tidak cukup panjang untuk menolak lelaki itu, mereka menggunakan batang paip 3 meter pula.

Pelbagai cara digunakan untuk membuat lelaki itu jatuh termasuklah memukul lampu isyarat itu supaya bergegar dan memukul lelaki itu sendiri supaya dia terjun.

Marah kerana dipukul bertalu-talu, lelaki tersebut bertindak melompat kembali ke atas jalan raya namun malang menimpanya apabila dia tidak melepasi penghadang jalan dan dia terjatuh ke bawah. Lebih malang dia tidak jatuh ke atas pelampung keselamatan yang disediakan.



Lelaki terbabit dikejarkan ke hospital, dimana doktor berkata dia kini berada dalam keadaan kritikal. Polis berkata mereka akan menyiasat tindakan orang-orang yang 'cuba membantu' ketika kejadian. -  Siakapkeli.my


Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "