Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Air Asia Akan Siasat Dakwaan Terdapat Cicak Dalam Hidangan Makanan Mereka

7 Apr 2016
No Comment

SHAH ALAM: Syarikat penerbangan tambang murah AirAsia dalam satu kenyataan berkata, mereka telah menerima laporan dan kini sedang menyiasat aduan daripada penumpang yang mendakwa terdapat cicak di dalam hidangan nasi lemak yang disediakan mereka di dalam pesawat, lapor Sinar Harian.

Jabatan Komunikasi AirAsia berkata, mereka telah melakukan satu siasatan untuk mengenalpasti buktikan sebab terjadinya kejadian itu seperti yang dinyatakan oleh penumpang.

"Kami telah telah menghubungi penumpang  berkenaan untuk mendapatkan fakta sebenar, tetapi sedikit mengecewakan apabila penumpang berkenaan tidak memberikan kerjasama di mana tidak menyerahkan makanan terebut dengan segera kepada kami, supaya kami dapat mengenal pasti punca pencemaran," katanya dalam kenyataan media, hari ini.

Menurut pihak AirAsia, mereka memandang perkara berkenaan sebagai sesuatu yang serius kerana ia melibatkan keselesaan penumpang.

"Kami sedang mencari punca sebenar dan menolak sebarang unsur jenayah.

"Sementara itu, mengenai dakwaan keracunan makanan, kami akan membantu penumpang untuk membayar perbelanjaan perubatan, dan masih menunggu laporan dan bil-bil perubatan penumpang.

Pihak keterer kami telah disahkan oleh ISO 22000: 2005 OLEH SGS United Kingdom, dan telah diberi Sijil Halal oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, MeSTI daripada Kementerian Kesihatan dan gred, Premis Bersih oleh Majlis Distinct Kuala Selangor," kata mereka.


Sebelum ini, penumpang yang dikenali sebagai Waseem Abbas, 27, telah mendedahkan yang beliau terkejut apabila mendapati cicak sambil nasi lemak disediakan oleh syarikat penerbangan itu.

"Dalam beberapa gigitan, saya merasakan sesuatu yang berbeza dengan sambal, saya bertanya kepada isteri saya, apa yang ia? Isteri saya berkata, ia adalah ikan bilis, dan saya berkata bilis tidak mempunyai kaki.

"Saya bertanya kepada mereka (penumpang lain), mereka mengesahkan ia adalah cicak tidak bilis, saya terus berasa loya," katanya.

Beliau dalam pada itu enggan menukar hidangan tersebut walaupun ditawarkan penebusan bayaran balik tiket kerana ingin membawanya ke mahkamah. - Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "