Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Seleweng Dana KBS: Pegawai Kementerian Pertanian Direman Bantu Siasatan

24 Mac 2016
Seorang dari tahanan reman berhubung penyelewengan dana Kerajaan dibawa ke Mahkamah Majistret Putrajaya pada Khamis. 

PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini memperoleh perintah mahkamah bagi menahan reman seorang pegawai Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani bagi membantu kes penyelewangan dana kerajaan yang bernilai RM 100 juta.

Laporan dari mStar Online menyebut, perintah reman tujuh hari itu dikeluarkan oleh Majistret Nik Isfahanie Tasnim Wan Ab. Rahman.

SPRM juga turut memperoleh perintah mahkamah untuk melanjutkan tahanan reman pegawai kanan Kementerian Belia dan Sukan (KBS) dan dua kontraktor syarikat penganjuran selama tujuh hari lagi sehingga 30 Mac selepas tempoh reman tujuh hari sebelum ini berakhir hari ini.

Sementara itu, dua lagi kontraktor syarikat penganjuran acara dan seorang wanita yang merupakan proksi sebuah syarikat yang turut ditahan dibebaskan hari ini dengna jaminan SPRM sebanyak RM10,000 setiap seorang.

Pada Jumaat lepas, 9 individu ditahan SPRM termasuk seorang wanita yang disyaki menjadi dalang satu sindiket menyeleweng dana kerajaan bernilai RM 107 juta.

Sindiket itu dipercayai bergiat aktif sejak 2010 dengan menggunakan bahagian kewangan agensi KBS membuat bayaran kepada 14 buah syarikat kononnya untuk tujuan menjayakan program berkaitan acara sukan. - Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "