Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Video) Petugas Zoo Terkejut, Harimau Jadikan 'Makan Malamnya' Sebagai Kawan Baik

3 Dis 2015
No Comment

Moscow: Petugas Taman Safari Far Eastern yang terletak di Shkotovsky terpegun dengan tindakan seekor harimau di taman berkenaan apabila haiwan buas tersebut tidak membaham makan malamnya, sebaliknya di jadikan kawan baik.

Harimau Siberia berkenaan yang diberi nama amur akan diberi makan kambing hidup sekali setiap dua minggu dan pada kebiasaannya dia tidak menunggu lama apabila akan terus membaham kambing hidup yang dimasukkan ke dalam kandangnya, namun tidak kali ini.

“Kambing ini dimasukkan ke tempat kurungan Amur sejak beberapa hari lalu untuk dijadikan makanan harimau itu.

“Namun, kambing itu tidak menunjukkan rasa takut ketika berada dalam kandang harimau, malah mula berkawan dengan haiwan berkenaan,” katanya.


Kerana keberanian kawan baru Amur tersebut, ia telah diberi nama Timur.

Persahabatan mereka dilihat semakin erat dari hari ke hari dimana kedua-dua haiwan itu sering dilihat bersama-sama.

“Lebih mengejutkan, kambing itu berani tidur di tempat tidur Amur menyebabkan harimau berkenaan terpaksa tidur di luar.

“Mungkin Timur terlalu berani sehingga Amur menganggapnya bukan sebagai mangsa atau mungkin juga Amur kesunyian kerana tinggal seorang diri sejak beberapa tahun lalu,” jelasnya.




Bagaimanapun, melihat senario ini, pihak aktivis haiwan menggesa pihak zoo supaya memisahkan mereka segera kerana beranggapan kedua-dua haiwan ini menjalinkan 'perhubungan yang tidak sepatutnya' dan bertegas kambing itu berhak untuk hidup bebas atau bakal menjadi santapan harimau itu di masa hadapan - Siakapkeli.my

Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "