Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Menang Atau Kalah, Imam Sedia Berlari Dari Shah Alam Ke Alor Star Tanda Sokongan Kepada Helang Merah

10 Dis 2015
No Comment

Seorang warga emas yang merupakan seorang imam menyatakan hasrat untuk berlari pulang daripada Stadium Shah Alam sehingga ke Stadium Darul Aman sebagai tanda sokongan kepada skuad Lang Merah.

Memetik laporan Bernama, beliau Nasir Abas, 60, dari Taman Sri Putra, Kuala Kedah akan memulakan lariannya itu selepas sehari tamat perlawanan akhir Piala Malaysia yang akan berlansung di Stadium Shah Alam.

Nasir dikatakan akan membuat larian berkenaan tidak kira samaada Kedah bergelar juara atau pun tewas dengan menyasarkan masa larian selama 10 hari.

"Namun saya yakin pemain Kedah mampu memberi komitmen tinggi untuk menang pada perlawanan Sabtu ini," kata Imam Masjid Lama, Kuala Kedah tersebut.

Bekas anggota tentera berkenaan sebelum ini pernah mencatat nama dalam The Malaysia Book Of Record apabila berlari sejauh 1,754 kilometer mengelilingi semenanjung Malaysia selama 30 hari pada tahun 2002 dan pada 2003 beliau turut berlari sejauh 2,068 kilometer dari Tawau hingga Kuching selama 53 hari.

Beliau turut meminta pihak yang sudi menaja atau memberi sumbangan kepadanya agar menghubungi beliau di talian 013-4736868. - Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "