Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Lagi Kes Bergambar Bogel, Kali Ini Di Atas Gunung Irau Cameron Highland

1 Jul 2015
No Comment


Jika baru-baru ini negara digemparkan dengan kes pelancong asing yang biadap bergambar bogel di atas Gunung Kinabalu di mana perbuatan itu bukan sahaja menerima kritikan hebat dari pada netizens malahan masyarakat seluruh dunia.

Adakah berbogel di tempat yang dilawati ini sudah menjadi trend di kalangan pelancong?

BACA: Adakah Berbogel Ditempat Dikunjungi "Trend" Terbaru Masa Kini?

Terbaru berlegar di laman sosial beberapa keping gambar menunjukkan kelibat seorang lelaki telah mengambil gambar bogel di atas Gunung Irau yang terletak di Cameron Highland tetapi tidak dapat dipastikan samaada rakyat Malaysia sendiri atau pelancong asing



Di dalam gambar tersebut (tidak dapat dipastikan bila berlaku) menunjukkan seorang lelaki berkacamata  telah mengambil beberapa keping gambarnya berlatar belakangkan papan tanda yang tertulis Brinchang 2.35KM bersama bendera Malaysia dibelakang.

Dia menggayakan pelbagai aksi antaranya menutup bahgian sulitnya dengan papan tanda yang tertulis Gunung Irau.

Perbuatan seperti ini amatlah biadap dan tidak boleh dibiarkan terus berlaku,. Tindakan keras harus diambil terhadap lelaki ini dan mana-mana individu yang melakukan aksi seperti ini supaya tidak berleluasa di negara kita.

KEMASKINI

Dengan penyebaran cerita ini, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanah Rata, Leong Ngah Ngah mensihatkan mana-mana pelancong dan orang ramai agar menjaga kelakuan semasa berada di Gunung Irau.

Memetik laporan Astro Awani, kelakuan itu dilihat berisiko selain boleh membawa musibah buruk atau bencana seperti yang berlaku di Gunung Kinabalu pada awal Jun lalu.

"Saya tidak kenal siapa lelaki itu, apakah dia pelancong atau rakyat negara ini.

"Cuma saya minta dan nasihatkan tolonglah jangan buat begitu, kita tidak mahu perkara buruk berlaku di sini," katanya. - Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "