Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Resepi Simple Kambing Panggang Sos Herba Berkrim & Kaya Kurma Ros

23 Mei 2018
4 ulasan

Bila sebut soal masak, masalah utama ibu-ibu adalah mesti pening memikirkan menu untuk dijadikan hidangan kepada seisi keluarga. Betul tak? Kalau menu sama je setiap hari, mesti suami dan anak-anak pon bosan. Apa kata kali ini anda cuba masak hidangan yang sedikit berbeza menggunakan resipi istimewa yang kami kongsikan ini. Paling penting mudah disediakan. Senang kerja ibu-ibu nanti !

Bila sebut sahaja kambing panggang atau kambing golek, pasti anda teringat hidangan buffet di hotel mewah. Populariti hidangan ini tidak dapat disangkal kerana menjadi kegemaran ramai. Selain rasanya yang enak, ia sesuai untuk pelbagai jenis masakan sama ada masakan timur mahupun barat. Tapi nak beli, kosnya agak mahal. Nak masak sendiri di rumah pula, mudah ke?

Senang je kalau anda ikut resipi kami. Kaedah perapan dan kuahnya menjadi rahsia kesedapan masakan kambing panggang yang kami kongsikan ini. Baunya mungkin agak hamis, tetapi kalau dimasak dengan kaedah yang betul, hidangan kambing panggang yang dimakan bersama sos herba berkrim sememangnya lazat.


Kombinasi sos pekat dengan rasa pedas dan berkrim dicicah bersama kambing panggang pasti membangkitkan selera semua. Langkah penyediaannya sangat mudah, dalam tempoh kurang 1 jam, hidangan sudah siap untuk dinikmati bersama keluarga. Selamat mencuba!


Sarapan pagi sememangnya penting untuk tubuh mendapat nutrisi yang cukup. Tapi apa yang menjadi masalahnya, mesti ibu-ibu 'rushing' untuk menyiapkan sarapan pagi anak-anak terutamanya bagi ibu yang bekerja. Sarapan roti yang disapu kaya atau jem mungkin pilihan yang cepat dan ideal untuk dijadikan sarapan waktu pagi. Tapi, muak juga kan kalau makan roti bersama jem yang sudah biasa dijual di pasaran.

Apa kata kali ini anda ikut olahan resipi unik kaya kurma ros untuk jadikan sajian roti anda lebih enak. Rasanya yang istimewa dapat dijadikan alternatif sebagai menu sampingan pagi mahupun makan petang bersama keluarga.


Cara penyediaannya sangat mudah. Hanya menggunakan kaedah kukus, pasti menyenangkan kerja ibu-ibu di rumah. Simpan dalam peti sejuk, sapu sedikit kaya kurma pada roti, sarapan anda sudah cukup mengenyangkan. Anak-anak pun mesti suka!


Biskut pula pastinya menjadi pilihan penting untuk dijadikan kudapan. Daripada beli, apa kata kali ini asah skill anda untuk cuba buat sendiri. Lebih enak dan jimat, tak susah disediakan pun kalau ikut resipi ini. Tarikan pada biskut ‘baldu merah’ adalah pada warnanya yang agak menyerlah dan rasanya yang sangat sedap.


Setiap gigitan biskut mentega semperit ‘red velvet’ adalah rangup, dengan rasa coklat cip mencair di dalam mulut, satu keluarga mesti sukakannya. Kalau ada tetamu yang dtaang ke rumah secara mengejut, hidang je biskut ini, kami sure balang biskut di rumah anda akan kosong!



Keenakan ayam panggang memang tidak dapat disangkal lagi. Tapi, resipi ayam panggang yang dimakan bersama sos lada hitam mungkin sudah agak biasa.

Apa kata kali ini anda buat sedikit kelainan dengan menghidangkan sesuatu yang istimewa kepada keluarga mahupun tetamu yang berkunjung ke rumah. Ayam panggang bersama sos percik cili hijau mungkin bukan sesuatu yang biasa dimakan, tapi keenakannya pasti membuatkan sesiapa pun terliur.


Ayam diperap dengan campuran rempah ratus, dimasak bersama adunan sos percik cili hijau dan kemudiannya dipanggang. Aromanya yang lazat membuatkan semua yang ada tak sabar untuk menjamu selera. Barulah ‘rare’ dan lain dari yang lain. Kalau masak untuk mentua, mesti dapat tambat hati !


Jadi tunggu apa lagi, dah boleh cuba masak semua resipi ini sekarang. Selain mudah disediakan, Krimer Manis & Susu Sejat MARIGOLD umpama resipi rahsia bagi semua masakan. Tak percaya, cubalah buat. Mesti lepas nie jadi bahan memasak yang wajib ada di rumah anda.

Kalau nak banyak lagi idea resipi menarik yang menyelerakan, jangan lupa layari je website Masak Dengan MARIGOLD. Nak lagi mudah, tonton tutorial masakan sambil anda cuba masak sendiri kat rumah di channel Youtube MARIGOLD ini.

Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 4 ulasan )
  1. Cari agen judi online aman dan terpercaya?
    Daftar disini aja www(dot)updatebetting(dot)co

    BalasPadam

  2. AJOQQ menyediakan 8 permainan yang terdiri dari :
    Poker,Domino99 ,BandarQ,BandarPoker,Capsa,AduQ,Sakong,Bandar66 ( NEW GAME )
    Ayo segera bergabung bersama kami di AJOQQ :)
    Bonus : Rollingan 0.3% dan Referral 20% :)

    BalasPadam
  3. Do you need a Loan?
    Are you looking for Finance?
    Are you looking for a Loan to enlarge your business?
    I think you have come to the right place.
    We offer Loans atlow interest rate.
    Interested people should please contact us on
    For immediate response to your application, Kindly
    reply to this emails below only.
    Whats app +919205646839
    helpfiance@gmail.com

    Please, do provide us with the Following information if interested.

    1) Full Name:………
    2) Gender:………
    3) Loan Amount Needed:………
    4) Loan Duration:………
    5) Country:………
    6) Home Address:………
    7) Mobile Number:………
    8)Monthly Income:…………………
    9)Occupation:………………………
    )Which site did you here about us…………………

    Thanks and Best Regards.
    helpfiance@gmail.com
    Whats app +919205646839

    BalasPadam
  4. Halo, Adakah anda memerlukan pinjaman daripada Syarikat yang paling dipercayai dan boleh dipercayai
    di dunia? jika ya maka hubungi kami sekarang kerana kami menawarkan pinjaman kepada semua
    kategori pencari sama ada syarikat atau penggunaan kakitangan. Kami menawarkan
    pinjaman pada kadar faedah 3%, Hubungi kami melalui Whats app +919205646839
    mohanmendcompany01@gmail.com

    BORANG PERMOHONAN PENCEGAHAN PINJAMAN
      ******************************
    1) Nama Penuh:
      2) Jantina:
      3) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
      4) Tempoh Pinjaman:
      5) Negara:
      6) Alamat Rumah:
      7) Nombor Mudah Alih:
      8) Nombor Faks:
      9) Pekerjaan:
    10) Pendapatan Bulanan:
      11) Tarikh Gaji:
      12) Tujuan pinjaman:
      13) Di mana anda mendapat iklan pinjaman kami:

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "