Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Kes Waris Saman Guru Kerana Ambil Tindakan Disiplin, NUTP Seru Guru Beri Sokongan Kepada Cikgu Azizan Di Mahkamah

16 Dis 2017
4 ulasan

Nasib Cikgu Mohd Azizan yang menampar seorang murid yang didakwa oleh pihak Sekolah Kebangsan Taman Semarak sering kali melakukan kesalahan berat bakal ditentukan pada 19 Disember ini. Apabila beliau akan dihadapkan ke Mahkamah Majistret Seremban 2A Selasa ini atas tuntutan saman yang dilakukan oleh ibu bapa pelajar tersebut.

Setiausaha agung Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Semenanjung Malaysia (NUTP) menyeru seluruh ahli NUTP agar turun bersama-sama memberikan sokongan kepada Cikgu Azizan kerana beliau percaya hanya sokongan moral dan kehadiran yang ramai sahaja mampu untuk kes ini berpihak kepada Cikgu Azizan.

Pelajar berkenaan dipercayai sering melakukan kesalahan seperti menghidu gam, membuli dan sering bergaduh di sekolah.

Pihak NUTP dalam satu postingnya memuatnaik dua keping gambar di mana mereka mendakwa ia adalah penjelasan daripada wakil SK Taman Semarak, tulisan pada gambar itu menyeru supaya seluruh ahli NUTP untuk hadir dan memberikan sokongan moral kepada guru terbabit.

Berikut adalah tulisan pada gambar yang dimuatnaik.

Salam semua, hanya dengan sokongan moral dan kehadiran ramai pada hari pendengaran/perbicaraan kes cikgu ini di Mahkamah Seremban pada 19/12/2017 adalah merit terpenting untuk memastikan kemenangan buat kes ini. 


Oleh itu, jasa baik semua adalah diharapkan kecuali tiada kelapangan dan keuzuran. Sila panjangkan pada mereka yang tiada dalam Telegramm bagi memastikan kehadiran yang ramai pada hari tersebut.

Sebagai pencerahan, tindakan tegas cikgu berkenaan kerana disiplin yang berat dan berulang-ulang seperti menghidu gam di dalam sekolah, bergaduh, membuli dan banyak lagi. Tujuan cikgu tersebut adalah untuk mendidik.

PIBG risau jika sikap segelintir ibu bapa seperti ini akan menyebabkan kes disiplin akan menjadi lebih parah dan merebak di kalangan murid-murid SK Taman Semarak akibat daripada ketakutan dan kerisauan cikgu-cikgu untuk membentuk disiplin anak-anak SK Taman Semarak selepas ini.

Saya sebagai YDP PIBG akan terus menyokong sepenuhnya guru tersebut demi kemaslahatan anak-anak dan guru-guru SKTS.

Sekian

YDP PIBG SK Taman Semarak



Sumber: NUTP
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 4 ulasan )
  1. F4ns Bett1ng
    B0l4, C4sin0, T4ngkaS, s4bun9 4yam dll.. dp50 wd50

    BalasPadam
  2. proses cepat, minimal hanya 50rb, gabung dan menangkan puluhan dan ratusan juta rupiah jika beruntung, untuk lebih jelas hubungin 7.A.C.D.8.5.6.0

    BalasPadam
  3. masa dulu masa kita ke sekolah, ibu bapa selalu pesan kepada guru, rotan saja jika kita nakal. Sekarang?? Susah betul nak jadi guru sekarang.. selalu kena complain

    BalasPadam
  4. Hayyy guys...
    sedang bosan di rumah tanpa ada yang bisa di kerjakan
    dari pada bosan hanya duduk sambil nonton tv sebaiknya segera bergabung dengan kami
    di D*E*W*A*P*K agen judi terpercaya di add ya pin bb kami D87604A1 di tunggu lo ^^

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "