Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

''Dulu Felda, Sekarang 'Failed Dah'," Sebagai Anak Peneroka, Chef Wan Akui Kecewa Dengan Skandal Terbaru FELDA

27 Dis 2017

Kemungkinan Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA) untuk kehilangan hartanah strategik miliknya dalam satu transaksi pemindahan mencurigakan di Jalan Semarak, Kuala Lumpur telah mengejutkan semua pihak termasuklah chef selebriti, Chef Wan.

Chef Wan yang merupakan anak peneroka FELDA berkongsi kekecewaannya melalui satu kemas kini di akaun Instagram dengan caption,

''Dulu Felda, sekarang failed dah''.

Pemilik nama sebenar Datuk Redzuawan Ismail ini turut mendakwa bahawa bahawa peneroka-peneroka tanah FELDA yang lain pasti dan berhak merasa geram dengan skandal terbaru dan pencapaian FELDA pada hari ini.

“Tak rasakan kamu kami berhak geram dan rasa dikhianati?

“Semua kepercayaan semuanya habis hanyut ke laut dan jangan datang beritahu saya, saya tiada hak berasa marah dan tertekan lihat segala pengorbanan arwah ayah, malah saya sendiri waktu remaja ketika membesar di Felda,'' katanya.

Chef Wan pada masa yang sama juga berharap bahawa pihak yang terlibat dalam skandal tersebut dibawa ke muka pengadilan dan dikenakan hukuman setimpal kerana mendakwa skandal tersebut telah memalukan imej negara.


This also so funny bila kita baca mcm la kisah T shirt PM tu. Bila kita comment ni semua bukan la kita niat tak baik apa yg kita baca. Nak sensasi kan berita2 mcm ni pun sudah tak guna lagi as Nasi sudah pun menjadi bubur. There nothing to highlight pun as everyone is well informed of everything in the media these days. There no need to even infuenced anyone with our opinion as kita masing ada otak dan berpelajaran sudah pasti boleh menimbang kan segala cerita yg buruk atau pun di sebaliknya. The truth is always the truth. Yang sedehnya, rasa geram dan sakit hati ada la kami keluarga2 Peneroka2 Felda yg berjuang bertahun lamanya to see all this come to this level. Dont u think we have the right to feel bitter and betrayed? All that trust semuanya habis hanyut ke laut and dont come and tell me that i dont have the right to feel angry and depressed to see segala pengorbanan my late father or even me as a remaja in my Felda days? We all went to all that shit hole to suffer and not all that manusia yg pandai buka mulut to defend all this shit and worst all those thieves that deserved to be brought to justice and punish to save this country image yg sangat memalu kan. Give me one good reason why as anak Felda saya tidak rasa kecewa dgn segala apa yg sudah terjadi dan bersuara?
A post shared by chef wan (@chefwan58) on


Sumber : Malaysia Kini
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 4 ulasan )
  1. Upd4te Bett1ng, sbo, maxbet, s4bung 4yam, t4ngk4s dp50 wd50

    BalasPadam
  2. F4ns Bett1ng
    B0l4, C4sin0, T4ngkaS, s4bun9 4yam dll.. dp50 wd50

    BalasPadam
  3. ayo ditunggu apa lagi segera bergabung dengan kami di D/E/W/A/P/K
    menangkan uang jutaan rupiah, dengan minimal deposit 10.000 saja looo.
    ayo segera bergabung ya ditunggu lo ^_^

    BalasPadam
  4. Untuk mempermudah kamu bermain guys www.fanspoker.com menghadirkan 6 permainan hanya dalam 1 ID 1 APLIKASI guys,,,
    dimana lagi kalau bukan di www.fanspoker.com
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "