Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

3 Waktu Terbaik Jika Anda Ingin Bercuti ke Perth Dan Mengapa Sebabnya

5 Dis 2017

Memilih Perth sebagai destinasi percutian anda bersama rakan-rakan, keluarga mahupun percutian solo adalah satu pilihan yang bijak dan pasti anda tidak akan menyesal. Hal ini kerana percutian di Perth akan membuat anda berasa mudah, selesa dan jimat. Sebagai seorang pelancongan pastinya perasaan MUDAH, SELESA DAN JIMAT menjadi faktor utama anda memilih sesuatu destinasi itu.

Berikut adalah waktu terbaik untuk anda lawati Perth:

1. Musim Bunga! (September - November)

Di negara bertuah 4 musim ini, mereka mempunyai Kings Park dan Botanic Garden. Tempat yang berkeluasan 400 hektar ini mengandungi 13,000 spesis flora Australia.yang kaya dengan bunga yang sangat menarik. Tambahan pula dengan musim bunga, sudah tentunya, ia adalah waktu yang tepat untuk anda lawati

Bukan itu saja, ianya juga mempunyai berita gembira buat penggemar alam, iaitu boleh mendaki DNA Tower dan juga melawat pokok yang usianya 750 tahun lamanya. Disampng itu, anda juga dapat melihat pemandangan Bandar Perth dan Swan River. Sudah tentunya ianya akan memberikan peluang ini!



Selain itu, waktu ini juga amat sesuai untuk melawati: Caversham Wildlife Park. Dengan suhu, 11.7-23 darjah celsius sudah tentunya ianya adalah cuaca yang baik untuk anda lawati tempat-tempat haiwan-haiwan disini. Tempat ini dibuka sepanjang tahun, kecuali pada hari natal.

Disini anda berpeluang berjumpa dengan haiwan-haiwan yang tiada di Malaysia! Anda juga berpeluang, untuk memberi makan kepada kanggaru dan penguin, serta boleh berjumpa dengan haiwan comel Koala!



2. Musim Panas (Disember - Februari)

Di Perth, selalunya musim panas pada Disember hingga Februari. Walaupun suhunya 17.5-30 darjah celsius, tetapi masih lagi menyajikan hiburan buat anda yang ingin ke sana!

Fringe World Festival” adalah merupakan acara tahunan yang diadakan di Perth untuk musim panas. Ianya diiktiraf sebagai festival Fringe yang ke 3 terbesar di seluruh dunia! Festival Fringe ini diisi dengan, persembahan komedian, teater dan sebagainya. Dengan adanya festival Fringe ke-3 terbesar dunia, sudah pastinya ia menjadi tarikan terbesar untuk Australia.

Sumber: xpressmag

3. Musim Luruh (Mac - Mei)

Dengan suhu yang hanya 13.7-26 darjah celsius, sudah tentunya, ia adalah waktu yang terbaik untuk anda ke sini!:

Cottesloe Beach

Jika anda minat kepada seni, sudah pasti anda tidak akan melepaskan peluang melawat tempat ini. Pantai ini bertukar wajah setiap tahun dengan dilengkapi pelbagai arca yang menarik. Lebih 70 jenis arca yang datang dari luar dan dalam negara, menghiasi pantai tersebut. Untuk tahun ini ianya bermula awal Mac hingga 19 Mac 2018 untuk pameran ini.


Perth Festival

Selain itu juga, anda boleh menyaksikan festival kesenian disini, pada bulan yang sama! 2-19 Mac adalah Tarikh untuk anda menyaksikan pelbagai kesenian yang dipamerkan dari peminat seni seluruh dunia! Wow.

Sumber: Event Carnival

Jadi, untuk menikmati pengalaman-pengalaman diatas, anda boleh dapatkan dengan tiket penerbangan murah AirAsia X. Jimat kos!

Dengan perkhidmatan sebanyak 14 penerbangan AirAsia X seminggu ke Perth, Australia, sudah tentunya anda bakal menikmati pelancongan yang menarik di sana tanpa gelisah.

Mereka juga menawarkan penjimatan terhebat buat anda, yang inginkan, penjimatan+keseronokan melancong, iaitu dengan harga hanya RM 349!! 

Namun begitu, anda perlu tempah sekarang hingga 17 December 2017 untuk tempoh travel sekarang hingga 6 Mei 2018!

Jangan lepaskan peluang, save bajet dan travel sepuasnya di Perth. 

Tempah sekarang di AirAsia.com.

Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 3 ulasan )
  1. segera bergabung dengan kami di u+p+d+a+t+e+b+e+t+t+i+n+g
    add pin aku ya 7.A.C.D.8.5.6.0

    BalasPadam
  2. AJOQQ menyediakan permainan poker,domino, bandarq, bandarpoker, aduq, sakong dan capsa :)
    ayo segera bergabung bersama kami dan menangkan uang setiap harinya :)
    AJOQQ juga menyediakan bonus rollingan sebanyak 0.3% dan bonus referal sebanyak 20% :)

    BalasPadam
  3. Anda ingin mendapatkan penghasilan tambahan ?? Ayo Gabung dengan Situs RESMI POKER ONLINE TERPERCAYA di www.fanspoker.com
    Deposit dan Penarikan Dana Hanya 1 Menit (selama bank online) BANK BCA, Mandiri, BNI, BRI dan DANAMON Minimal Deposit & Withdraw 10 rb
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "