Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(VIDEO) "Itu Nombor Telefon Saya, Bukan Aliff," Lelaki Tertekan Diugut, Dicaci Dan Terima Panggilan Telefon 400 Kali Sehari

1 Ogo 2017
3 ulasan

Gara-gara nombor telefonnya telah disalahgunakan orang lain dan menjadi tular kononnya milik penyanyi kontroversi Aliff Aziz, kehidupan harian seorang lelaki bagaikan tidak keruan.

Semuanya kerana satu status di Twitter yang berbunyi "Jangan nak kecam sangat, siapa tak puas hati kol aku 0111192**** , bangsa*" di mana nombor telefonnya telah dipaparkan di dalam status itu.

Kerana status itu Mohd Faris Mohd Ali,30, telah menerima lebih 7,000 mesej di aplikasi Whatsapp, lebih 400 panggilan telefon dan hampir 100 khidmat pesanan ringkas (SMS) memaki hamun, menghina dan mencabar untuk bergaduh.

"Saya bukan Aliff Aziz, tolong berhenti hubungi nombor telefon saya. Saya mula terima gangguan pada 5 pagi semalam dan tak tahu apa-apa sehinggalah tunang saya beritahu yang nombor saya sudah disebarkan.

"Ada yang masukkan saya dalam kumpulan Whatsapp dan ada juga yang saya sudah jelaskan yang tertera dalam Twitter itu bukan nombor Aliff. Bagaimanapun, sehingga sekarang saya masih diganggu tanpa henti walaupun saya sudah kongsi di Facebook (FB) dan buat laporan polis," katanya dipetik tulisan Harian Metro.


Menurut Faris dia telah pun membuat laporan di Balai Polis Sepang semalam dan di Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) pada hari yang sama.

"Satu azab saya rasa sebab panggilan tak henti-henti sehingga menyukarkan saya untuk menjalankan perniagaan.

"Nombor itu memang saya khaskan untuk urusan perniagaan sejak saya gunakan dua minggu lalu," katanya yang berasal dari Taiping, Perak.


Beliau dalam pada itu mungkin akan mempertimbangkan untuk menamatkan talian itu sekiranya gangguan itu masih berterusan.

"Kepada anda di luar sana, tolonglah berhenti ganggu saya. Kepada tukang sebar, tolong jangan menyusahkan orang lain.

"Sebab anda, saya yang terseksa. Saya tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang kepada sesiapa yang kongsikan nombor telefon saya di media sosial," katanya.

Aliff Aziz dalam kenyataan media semalam menafikan dia ada kena mengena dengan penyebaran nombor telefon Mohd Faris.

“Saya akui itu akaun saya tetapi akaun itu sudah digodam oleh individu tidak bertanggungjawb. Saya tidak tahu mengenai Twit (status) itu.

“Saya hanya sedar bila dah tular dan keluar di Twitter. Akaun itu digodam oleh orang lain dan lagipun saya sudah lama tidak aktif di Twitter.

“Kenapalah sampai nak sebarkan nombor telefon orang lain. Jadi, kepada individu tidak bertanggungjawab itu, sila pulangkan akaun itu kepada saya,” katanya. - Siakapkeli.my


Sumber: Harian Metro
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 3 ulasan )
  1. b0la, c4sin0, CMDbet, tangkas, sabung 4yam, dll hanya di F4NS B3TT1N9, yukk buruan.. :)

    BalasPadam

  2. Yuk daftarkan diri anda bersama kami di k.e.l.i.n.c.i.99 ya..
    Di Add Ya kontak 2.B.1.E.7.B.8.4...
    ada CS ANGELNA yang cantik...
    dapatkan freechip 5000 setiap hari nya..

    BalasPadam
  3. segera bergabung dengan kami di u+p+d+a+t+e+b+e+t+t+i+n+g
    add pin aku ya 7.A.C.D.8.5.6.0

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "