Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Ingatan Buat Pengusaha Makanan - Jangan Benarkan Pekerja Anda Merokok Di Kawasan Dapur!!!

28 Ogo 2017

Anda yang tidak merokok pasti tidak selsesa kan apabila orang sekelilng anda merokok tanpa memikirkan orang lain kan? Lebih-lebih lagi anda pasti tidak mahu seorang perokok menyediakan makanan untuk dijamu kepada anda. Inilah apa yang terjadi kepada seorang lelaki apabila melihat sendiri penyedia makanan merokok ketika memasak di kawasan dapur.

Ikuti perkongsian lelaki tersebut yang dikenali sebagai Kamal Afdhal di facebooknya :

Hari ini dalam sejarah.

Pergi kenduri. Nampak pekerja katering hisap rokok di kawasan penyediaan makanan. Nampak biz kad tokey katering yang merata-rata atas meja jemputan. Ambil telefon, call.

Dr (D): Assalamualaikum, boleh cakap dengan Cik xxx? Cik ni owner katering xxx kan?

Cik xxx (C): Waalaikumussalam. Haah ye, kenapa encik?

D: Saya pegawai kesihatan dari pejabat kesihatan xxx. Saya nampak ada pekerja awak merokok di kawasan penyediaan makanan ni. Saya dah ambil gambar sebagai bukti. Saya cuma nak bagi amaran supaya Cik xxx buat sesuatu supaya pekerja tu berhenti sekarang sebelum saya ambil tindakan undang2 atas syarikat Cik xxx sekarang walaupun saya off duty.


C: Oh ye ke. Macam ni....

D: (terus potong cakap) Cik tau kan merokok di tempat awam ni salah dari sisi undang-undang dan dah pun diwartakan? Jadi saya cuma nak beri pesanan awal-awal supaya perkara ni berhenti sekarang. Kalau tidak, saya terpaksa menjalankan tugas dengan panggil team saya buat serbuan.

C: Baik encik. Saya minta maaf terima kasih.

Dari jauh nampak seorang wanita mengantoikan pekerja-pekerjanya yang merokok secara berjemaah di keliling periuk-periuk. Semua pekerja meneruskan kerja dengan masam mencuka.

#declarewar
#nasihatbukanbenci
#sayangperokok
#bencirokok

Kalau semua orang awam boleh bersama saya menegur perokok di tempat awam tanpa henti secara berhikmah, in sha Allah orang awam tidak lagi terasing di bumi sendiri.

Sumber : Kamal Afdhal
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. Gabung yuk di F*a*n*s*B*E*T*T*I*N*G
    Ini pin bbmnya 5ee80afe :D

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "