Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Ugutan Kejam & Jatuhkan Martabat Wanita, Henti Guna ‘Ayat Sampah’ Untuk Lariskan Jualan Yang Tanam ‘Insecurities’ Dalam Diri Wanita

26 Jul 2017
One Comment

Menggunakan sesuatu sentimen, masalah, atau kekurangan seseorang dalam menjadikan alat untuk melariskan sesuatu produk yang dijual bukanlah satu cara yang betul.

Banyak yang dlihat di luar sana akan apa sahaja produk yang dijual, sering kali menggunakan ayat dan kata-kata yang menjatuhkan maruah, lebih-lebih lagi buat wanita.

“Pakai ini, baru la mantap”, “suami tak cari lain dah kalau sapu ini”, menggunakan ayat sebegini sudah menjadi kebiasaan buat mereka di luar sana dalam mempromosikan produk yang dijual, tapi tanpa sedar telah membuatkan wanita itu rasa ‘insecurities’.

Seperti yang diperkatakan oleh Sharifah Zahidah ini, yang mana adalah lebih baik buat ayat yang baik dan fokus kepada meyelesaikan masalah berbanding mencipta ‘insecurities’.

Mari kita baca perkongsian darinya.


Ugutan bahawa 'suami cari lain' bila isteri dah tak cantik, perut tak ramping, alignment lari, body tak lawa - selepas isteri MELAHIRKAN dan BERTAMBAH USIANYA - adalah ugutan paling kejam dan membodohkan kaum wanita itu sendiri.

Kalau kita penjual produk kewanitaan, samada produk kecantikan, produk jamu, produk pemulihan badan dan tenaga atau apa jua produk kewanitaan - tolonglah PERBAIKI copywriting dan elakkan guna ayat yang merendahkan martabat kaum wanita.

"Aset kecil suami lari. Sis tak takut ke??"

"Pinggang lebar lepas cser nanti suami usha perempuan lain. Sis jangan salahkan suami tau sebab sis yang salah!"

"Kulit berkedut suami complain isteri tak pandai jaga diri. Sis tak malu ke depan suami?"

"Body tak cantik, suami simpan gambar anak dara dalam hp sebab tak selera tengok isteri sendiri. Wake up sis! Do something! Kesian suami sis tu!"

??*&%-@#//^&)(*^?!!###@!!

Tanpa ingin mengulas panjang, saya mahu nyatakan bahawa contoh copywriting di atas adalah COPYWRITING SAMPAH yang amat merendahkan darjat wanita yang tujuan penciptaannya adalah lebih mulia dari sekadar menjadi boneka bernyawa.

Belajar buat copywriting yang lebih sesuai dipadankan dengan taraf dan darjat wanita.
BERHENTI TANAM INSECURTIES DALAM DIRI WANITA!

Insecurities ni adalah agenda yang paling banyak dimainkan BEAUTY INDUSTRIES sebab insecurities inilah yang MEMBAWA BILLIONS AND BILLIONS OF MONEY kepada orang-orang tertentu.

Dan di saat mereka hidup dengan timbunan wang yang menggila - para wanita menanggung derita dan air mata hanya kerana BERUSAHA BAGAI NAK GILA REPAIR SANA SINI, ADJUST SANA SINI, SAKIT SANA SINI, SUPAYA DIRI DITERIMA MASYARAKAT setelah dia berjaya memenuhi definisi 'CANTIK' yang banyaknya tak logik!

APABILA nak berniaga produk kewanitaan, sebaiknya buat ayat yang lebih baik dan lebih fokus kepada MENYELESAIKAN MASALAH berbanding MENCIPTA INSECURITIES.

Kita nak wanita beli produk kita sebab mereka APPRECIATE diri mereka.
Bukan sebab mereka RASA DIRI HILANG HARGA @ TAK BERHARGA.

Manalah perempuan tak murung sekarang ni. Sana sini bagi tekanan pada mereka.
Saya pun boleh jadi murung hari hari sana sini membaca ugutan macam itu!


- Siakap Keli



Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. Dengan minimal deposit 10.000, kalian bisa mencoba keberuntungannya bersama dengan kami
    segera add pin bb kami D87604A1, ditunggu ya di D3W4PK**

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "