Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Orang Ramai Boleh Mula Naik MRT Fasa 2 Isnin Ini

14 Jul 2017


KUALA LUMPUR, 14 Julai - Orang ramai boleh mula menikmati kemudahan MRT Fasa 2 laluan Muzium Negara - Kajang pada Isnin ini mulai jam 4 petang.

Ketua Pegawai Eksekutif Rapid Rail Sdn Bhd, Datuk Zohari Sulaiman berkata serentak dengan itu, perkhidmatan bas perantara untuk stesen-stesen yang baru dibuka juga akan turut dimulakan, sekali gus meluaskan liputan bas perantara yang disediakan oleh Rapid Bus Sdn Bhd kepada 23 laluan tambahan merentasi 12 stesen MRT yang baru.

"Dengan jajaran keseluruhan sepanjang 51km merentasi 31 stesen, termasuk tujuh stesen bawah tanah, Laluan MRT Sungai Buloh - Kajang berintegrasi dengan Laluan LRT (Transit Aliran Ringan) di stesen-stesen Pasar Seni, Maluri, dan Merdeka, yang berintegrasi dengan stesen LRT Plaza Rakyat," katanya sebagaimana lapor Bernama.

Tahun lepas, Fasa 1 antara Sungai Buloh dan Semantan yang mempunyai 12 stesen sudah mula beroperasi dengan purata 15,000 penumpang sehari.

Jumlah penumpang harian dijangka meningkat kepada 150,000 hasil kemudahan integrasi dan sambungan dengan kemudahan rangkaian-rangkaian sistem perhubungan rel bandar yang lain.

Sumber: Bernama
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. mari coba keberuntungannya disini F*a*n*s*B*E*T*T*I*N*G
    Kontak bbm 5EE80AFE :D

    BalasPadam
  2. yuk.. gabung di u+p+d+a+t+e+b+e+t+t+i+n+g dan menangkan hadiah menariknya,
    untuk lebih jelas hubungin 7.A.C.D.8.5.6.0

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "