Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Anjing Menitis Air Mata Menahan Kesakitan Akibat Diracun Penjenayah Selepas Gagalkan Cubaan Merompak

12 Mei 2017

Anjing dan kucing merupakan antara haiwan yang paling rapat dengan manusia. Tetapi, dari segi kesetiaan, anjing dilihat sebagai haiwan peliharaan yang lebih setia jika dibandingkan dengan kucing. Bagaimanapun, masih ada lagi manusia yang sanggup bertindak kejam terhadap haiwan ini.

Seekor anjing di Indonesia menjadi mangsa kekejaman perompak apabila ia diracun oleh penjenayah itu dalam kejadian yang berlaku beberapa hari lalu.

Kisah menyedihkan itu dikongsi oleh pengguna Facebook, Achy Wijaya. Menurut Achy, halaman rumahnya dimasuki oleh orang yang tidak dikenali dipercayai untuk merompak namun niat tersebut gagal apabila anjing peliharaan Achy sempat menghalau mereka keluar.

"Beberapa hari yg lalu di tengah malam, halaman rumah kami dimasuki oleh orang tak di kenali, namun gagal karena digonggong oleh anjing peliharaan kami." tulis Achy.

Bagaimanapun, keesokan harinya, anjing terbabit telah diracuni oleh orang yang tidak bertanggungjawab. Akhirnya, anjing itu mati dalam keadaan yang sangat menyedihkan.

"Pagi ini anjing kami mati diracuni oleh orang yang tak bertanggung jawab. Sudah dikasih pertolongan tapi tetap tidak selamat. Sudah di kasih susu 1 botol, minyak setengah liter, sama air kelapa tapi tidak selamat.

"Ingin di bawa ke doktor hewan tapi kami di Papua, doktor hewan hanya ada di dinas peternakan, dan kejadianya pada hari Minggu, dinas tersebut tutup." tulis Achy.

Bersama posting terbabit, Achy turut memuat naik beberapa video dan juga gambar saat-saat terakhir anjingnya itu.



Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "