Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

"Ya Allah..." - Pelajar Madrasah Yang Dipukul Luah Perasaan Di Dalam Diari - Ibu Saudara

25 Apr 2017

Johor Bharu - Pelajar sebuah madrasah yang mana kakinya dipotong selepas didakwa didera bulan lepas menulis pengalaman itu di dalam diarinya.

Ibu saudaranya, Dzuraidah Ahmad, 38, berkata anak saudaranya itu sebelum ini mengadu dipukul.

"Anak saudara saya berkata kadang-kadang, dia dan rakan akan sukarela untuk dipukul terlebih dahulu kerana mereka mahu tidur awal memandangkan mereka perlu bagun pada jam 3pagi untuk sembahya," dakwanya.

Katanya lagi, keluarga telah menemukan diari pelajar itu yang mencertikan tentang azab yang terpaksa ditempuhinya.

"Anak saudara saya menulis dia ditumbuk tanpa sebarang sebab dan tidak lagi mampu bertahan dari penderaan, dan mahu bertukar ke sekolah lain," kata Dzuraidah Said kepada The Star Online.

Dalam satu entri, budak lelaki itu menulis beliau dipukul di bahagian punggung selepas diberitahu oleh pembantu warden untuk mencuci beberapa cawan.

"Wahai Allah, tolong bukakan hati ibu bapaku untuk membenarkanku bertukar ke sekolah lain kerana aku tidak tahan lagi. Tolong, Allah, buatkan hasratku menjadi kenyataan," tulis pelajar itu sebagaimana yang diberitahu.

Pelajar itu kini berada dalam keadaan koma dan doktor sedang merawat untuk memberhentikan darah bekunya dari menjadi lebih teruk.

Sumber: The Star
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "