Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Kanak-Kanak ini Hampiri Kereta Dengan Niat Untuk Minta Sedekah, Tapi Bagi Semua Wang Dalam Poketnya Selepas Dengar Kisah Wanita Dalam Kereta itu

24 Jan 2017

Kenya - Seperti hari-hari biasanya, John Thuo memulakan 'tugas sehariannya' dengan menghampiri kereta dan meminta sedekah.

Namun ketika sedang meminta sedekah pada satu hari, Thuo ditakdirkan bertemu dengan seorang wanita bernama Gladys Kamande.

Thuo menghampiri kereta yang dinaiki oleh Kamande dan meminta wang. Dalam masa yang sama, Thuo bertanya mengapa Kamande memakai mesin di badannya. Kamande kemudian menceritakan apa yang sebenarnya terjadi kepada dirinya.

Menurut portal shareably, Kamande terpaksa menggunakan mesin untuk meneruskan hidup akibat kegagalan hati. Mesin yang dipakai oleh Kamande membawa sebuah penumpu oksigen, penjana dan silinder oksigen yang sentiasa beradanya bersama-sama. Malah, Kamande juga pernah menjalani 12 pembedahan kerana masalah-masalah kesihatan. Selain itu, Kamande juga buta disebabkan kerosakan saraf.

"Jantung saya sudah rosak, saya tak boleh bernafas secara normal, dan sebab ini saya guna tangki oksigen", katanya Komande kepada kanak-kanak itu.

Komande

Mendengar kisah terbabit, Thuo mula mengalirkan air mata. Apabila sedar yang dia langsung tidak boleh membantu wanita terbabit, Thuo menangis semakin kuat.

Thuo kemudiannya berdoa kepada wanita itu dan memberi kesemua wang yang ada di dalam poketnya supaya dapat membiayai rawatan wanita terbabit. Ketika kejadian itu, seorang individu sempat mengambil gambar dan memuat naik kisah terbabit di Facebook. Kisah tersebut juga turut mendapat perhatian media-media tempatan dan antarabangsa.



Hasil dari viral, satu kempen yang dijalankan bagi memungut derma untuk Kamande berjaya mengutip lebih RM 128,000.

Komande kemudian dibawa ke India untuk rawatan.

Namun, berita viral itu bukan sahaja memberi manfaat kepada Kamande. Hidup Thuo pula berubah apabila satu keluarga baik mengambilnya sebagai anak angkat pada akhir tahun 2016 lalu dan dengan segera membawa kanak-kanak itu ke sekolah.


Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 3 ulasan )
  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    BalasPadam
  2. ADAKAH ANDA MEMERLUKAN PINJAMAN A? EMAIL: LARRYELLISONFINANCE@GMAIL.COM

    Adakah anda seorang lelaki perniagaan atau perempuan? Adakah anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar bil-bil anda atau memulakan perniagaan yang bagus? Adakah anda memerlukan dana untuk membiayai projek anda? E-mel: ( larryellisonfinance@gmail.com ) Kami Menawarkan perkhidmatan pinjaman jaminan apa-apa amaun dan mana-mana bahagian dunia untuk (Individu, Syarikat, Realtor dan Pertubuhan Perbadanan) pada kadar faedah yang luar biasa kami 2%. Untuk permohonan dan maklumat lanjut menghantar dihantar ke alamat e-mel berikut: larryellisonfinance@gmail.com

    BalasPadam
  3. Adakah anda fikir mendapat pinjaman? Adakah anda serius memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman dengan 2% untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel (CindyMoore8182@gmail.com)

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "