Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Video) Dari Jual Aiskrim hingga Baiki Pendingin Hawa, Ini 9 Perniagaan Tempatan Yang Menarik & Boleh Dijadikan Sumber Inspirasi

19 Jan 2017



1 - Fasha Sadha by Milyunir


Dengan membawa nama artis terkemuka Fasha Sandha sebagai dutanya, tudung Fasha Sadha keluaran Milyunir ini boleh dikatakan berjaya apabila ia menjadi buah mulut penggemar tudung di negara ini.

Menggunakan populariti yang ada pada nama Fasha Sandha, produk tudung ini berjaya menembusi pasaran dengan lebih cepat berbanding dengan jenama-jenama tudung lain. Lebih-lebih lagi apabila ia dipromosikan sendiri oleh Fasha Sandha di laman Instagram artis tersebut.

Meletakkan ciri kemas, cantik, menutup aurat serta gaya kontemporari, tudung Fasha Sandha by Milyunir ini dilihat sebagai satu tudung yang mampu melengkapi segala ciri wanita yang ingin ikhlas memenuhi tuntutan agama dengan gaya yang dikehendaki dan pentingnya selesa.

Milyunir juga turut membuka peluang kepada orang ramai untuk menjadi ejen dan stokis bagi tudung ini dan kini sedang mencari orang ramai yang mahu berkecimpung dalam dunia penjualan tudung Fasha Sadha by Milyunir.

Untuk maklumat lanjut mengenai tudung ini boleh layari laman Facebook https://www.facebook.com/milyunir atau laman Instagram https://www.facebook.com/fashasandha.bymilyunir ataupun menghubungi terus nombor telefon 012-2437297.


2 - Beautymist By Favvee Cosmetic 



Dengan tagline 'Spray-Spray Je Cantik', produk yang menggabungkan kebaikan mineral dan bahan-bahan organik ini mampu menyerlahkan kecantikan di wajah-wajah pemakainya.

Produk Beautymist ini merupakan satu produk yang mampu memberi kesan kepada mereka yang mahukan mekap untuk kekal lebih lama di bawah, flawless dan glowing.

Produk ini juga pernah mendapat perhatian apabila ia mendapat reviu dari beberapa juru mekap artis yang terkemuka selain pernah menaja beberapa acara besar seperti Miss Malaysia Kebaya 2016 dan MOH GLAM 2016.

Apa yang menarik tentang perniagaan ini adalah ekslusiviti yang ditawarkan. Favvee Cosmetic adalah perniagaan yang memfokuskan kepada barangan kosmetik. Ini bermakna Beautymist sememangnya satu produk yang dikeluarkan oleh sebuah syarikat yang fokus kepada kecantikan.

Bagi info lanjut tentang produk ini, boleh layari https://www.facebook.com/favveecosmetic/ atau menelefon terus nombor 013-3103100

3 - Amirul Servis Membaiki Pendingin Hawa


Jika di kawasan-kawasan bandar, sudah banyak warga asing yang bekerja dalam bidang ini. Tetapi itu tidak mematahkan semangat Amirul untuk terus mencari rezeki di dalam perniagaan memperbaiki pendingin hawa.

Malah, Amirul yang sudah berkemahiran selama lapan tahun sudah mendapat tempat dalam kalangan warga setempat sehingga dilabel sebagai seorang yang ikhlas dan jujur dalam memberi khidmat.

Satu lagi keperibadian murni yang boleh diambil dari Amirul adalah beliau gemar berkongsi ilmu menerusi laman blognya di amirrulelectrical.blogspot.my. Malah, Amirul juga tidak kedekut ilmu. Dia turut mengajar setiap pelanggannya bagaimana untuk membaiki pendigin hawa sehinggakan ada pelanggan yang mampu membaiki pendigin hawanya sendiri.

Amirul banyak memberi khidmat kepada pelanggan di sekitar Shah Alam, Puchong, Subang, Cyberjaya, Kajang, Bangi dan juga Klang.

Amirul boleh dihubungi menerusi laman Facebook https://www.facebook.com/amirrulaircondservices atau nombor telefon 012-7225508.


4 - Minyak Kelapa Dara Aromaterapi Spray oleh Nebula Horizon


Semburkan minyak kelapa dara aromaterapi Nebula Horizon ini di tapak tangan dan ratakan minyak tersebut di bahagian belakang leher, dahi, sapukan sedikit di kulit bahagian rambut dan terus hirup bau minyak aromaterapi yang mempunyai wangian pati bunga bungaan asli dan minyak pati daun pudina sehingga anda rasakan sebuah tenaga dan kelegaan baru yang akan menular sehingga ke seluruh tubuh badan anda dengan kesegaran dan rasa cergas yang lebih menyihatkan anda. Kepenatan anda seharian berkerja boleh hilang sekelip mata.

Dengan memfokuskan kepada aspek keselesaan, produk ini amat berguna apabila mengharungi situasi murung, otak padat dengan kerja, susah tidur, kekurangan idea, stress, mengantuk, resdung,sakit kepala dan banyak lagi.

Malah, ia juga sesuai untuk disapu di rambut bagi mereka yang mengalami masalah kelemumur, rambut berbau dan rambut gugur.

Bagi anda yang nak cuba minyak kelapa dara aromaterapi ini boleh hubungi pihak Nebula Horizon ini mengikut butiran mereka di https://www.facebook.com/MiracleRefreshingOfficialPage/ atau menghubungi nombor telefon 010-325 3602.


5 - Pusat Pengajian Imtiaz Zahrah


Bidang pendidikan juga adalah sebahagian dari skop perniagaan yang luas. Tetapi, bidang ini adalah lebih sukar berbanding bidang-bidang lain kerana ia memerlukan minat yang amat mendalam serta standard yang tinggi. Dalam masa yang sama, mengajar ilmu adalah satu ibadah, lagi-lagi jika melibatkan ilmu agama.

Berfokuskan pengajian ilmu konvensional dan agama, Pusat Pengajian Imtiaz Al Zahrah mempunyai satu hala tuju penting buat anak-anak muridnya, iaitu membentuk jiwa melalui pengajaran kerohanian dan ia membentuk minda melalui pengajian konvensional dan dapat menjadikan anak-anak berpendidikan seimbang.

Sebagai sokongan kepada objektif mereka itu, Pusat Pengajian Imtiaz Al Zahrah juga turut memberi laporan bulanan secara sistematik kepada ibu bapa untuk pemantauan dan pemakluman yang lebih rapi dari ibubapa untuk mengenali status anak anak dalam didikan mereka. Laporan ini dikatakan menyelesaikan isu tanda soal yang sering menjadi masalah utama ramai ibu bapa.

Pusat Pengajian Imtiaz Al Zahrah juga turut membuka peluang membuka francais kepada orang ramai yang berminat untuk menceburi bidang ini.

Pusat Pengajian Imtiaz Al Zahrah boleh dihubungi menerusi nombor telefon 018-9037707(Ustaz Irham) atau laman Facebook Pusat Pengajian Imtiaz Zahrah.

6 - Wafi Soft Ice Cream


Wafi Soft Ice Cream adalah servis katerer yang sedia berkhidmat menyediakan ais krimnya tersendiri untuk memaniskan lagi sesebuah majlis atau acara.

Setakat ia beroperasi sejak 10 tahun lalu, Wafi Soft Ice Cream sudah menghidangkan ais krim ekslusifnya kepada puluhan ribu majlis.

Khidmat Wafi Soft Ice Cream ini sangat bersesuaian kepada mereka yang mahu mengajurkan majlis perkahwinan, majlis korporat, majlis sekolah, majlis institusi atau apa sahaja majlis ada melibatkan makan-makan.

Dengan memfokuskan kepada hanya ais krim, Wafi Soft Ice Cream sudah berjaya menjual ratusan ribu ais krim bermutu tinggi.

Wafi Soft Ice Cream boleh dihubungi menerusi laman rasmi http://wafisofticecream.com.my, Instagram https://www.instagram.com/wafisofticecream, atau nombor telefon  019-2577627 / 013-4520820.


7 - Heritage of Royal Beauty


Heritage of Royal Beauty merupakan sebuah pusat kecantikan dan kesihatan yang memfokuskan kepada kecantikan dan kesihatan kaum wanita. Tetapi servisnya juga boleh diambil oleh kaum lelaki. Malah beberapa artis leaki turut mempromosikan pusat kecantikan ini.

Heritage of Royal Beauty ini memberi rawatan jenis pemutihan kulit melalui satu proses terapi pencucian toksik di dalam badan untuk menghasilkan kesan pemutihan kulit secara semulajadi. Rata-rata testimoni pengguna berkata kesan pemutihan boleh dilihat sepantas satu bulan sahaja.

Antara golongan artis yang pernah mengambil khidmat Heritage of Royal Beauty adalah seperti Adira Af, Ramona Zam zam, Julia Zigler, Ika Nabila dan ramai lagi.

Pusat Kecantikan dan Kesihatan ini telah dilabel netizen sebagai lubuk rahsia para artis dan jutawan untuk sentiasa nampak putih dan glowing dengan harga kos yang tidak tinggi melampau.

Heritage of Royal Beauty boleh dihubungi menerusi laman Facebook https://www.facebook.com/hofroyalbeauty atau dengan menghubungi 019-2086404.

8 - Perfume by Shidie Sahaq


Eau De Parfum & Eau De Toilette adalah jenis-jenis minyak wangi yang hanya ketulenan bau wangian tersebut serta kepuasannya dapat dicapai dari keluaran minyak wangi jenama ini.

Ramai netizen membualkan perkara ini selepas viral kegunaan ini makin mendapat pengiktirafan ramai orang.

Perfume by Shidie Sahaq adalah produk keluaran Bumiputera. Papa Hug adalah wangian untuk lelaki dan Mama Kiss adalah wangian untuk wanita.

Terdapat lebih 10 jenis wangian yang mampu memikat hati anda. Minyak wangi ini mampu bertahan sehingga 8 - 12 jam, memberikan haruman yang segar sepanjang hari dan 99% setanding wangian original antarabangsa kepada pemakainya.

Perfume by Shidie Sahaq dijual pada harga RM55 sebotol (35ml) dan sebotol dikatakan dapat bertahan selama 2 bulan.

Untuk info lanjut, layari laman Facebook https://www.facebook.com/ByShidieSahaq atau laman Instagram @byshidiesahaq. Orang ramai juga boleh menghubungi terus nombor telefon 016-9601297.

9. Air Minuman Stevia keluaran Health Cents


Percaya atau tidak, jenama besar yang sering kita dengar seperti Bonia sebenarnya adalah syarikat milik orang Malaysia. Sama seperti jenama berkualiti seperti Bonia, sebuah lagi jenama iaitu Health Cents kini mengeluarkan produk air minuman kopi, koko, teh limau dan teh halia.

Pakar Perunding Endokrin, Jabatan Perubatan Hospital Putrajaya, Dr. Zanariah Husin berkata, statistik yang dikeluarkan melalui kajian Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan 2015 menunjukkan 17.5 peratus rakyat di negara ini yang berusia 18 tahun dan ke atas menghidap penyakit diabetes.
Sumber:

Namun masih ramai lagi tidak sedar pentingnya anak, isteri, suami, ayah, ibu, adik dan abang serta semua yang disayangi ini sebenarnya sangat mudah terjebak dengan DIABETES walau tidak punyai rekod keturunan penyakit sedemikian.

Menurut Pengarah Urusan Health Cents, En. Mohd Shazril B. Mohd Khalid menyatakan secara serius bahawa gula adalah pemanis merbahaya yang perlu digantikan dengan pemanis stevia seperti keluarannya. Beliau menyarankan netizen agar dalam satu rumah itu pastikan ada satu minuman stevia ini untuk menggantikan air kopi, air coklat dan air teh, ini adalah kerana rasa kopi, coklat dan teh itu masih kekal dengan rasa manisnya yang sama cuma ia lebih sihat berbanding dengan air campuran gula yang tidak berapa selamat.

Anda disarankan sangat untuk berubah ke arah yang lebih mencegah penyakit dengan mulakan langkah menggunakan air minuman seperti ini untuk kesenangan keluarga anda atau kekal tanpa apa-apa tindakan yang boleh menyelamatkan seluruh kesenangan keluarga anda yang anda nikmati sekarang.

Jika ingin mengetahui lanjut tentang produk ini atau mahu memulakan perniagaan dengannya, boleh ikuti laman Facebook FB Health Cents atau menelefon terus nombor 013-3001212.



Artikel ini dibawakan oleh Kaya N Kaya
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "