Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Muatnaik Gambar Kurus, Tapi Kepsyen Kata Gemuk, Mereka Ini Kurang Keyakinan Diri, Dambakan Pujian

24 Nov 2016
No Comment


Sudah pasti menjadi kebiasaan kita melihat di laman sosial tidak kira lelaki dan perempuan gelagat mereka yang memuatnaik gambar mereka yang kurus dan cantik bentuk badan tapi kepsyen berbunyi "badan gemuk, kena diet lepas ini."

Kenapa jadi begini? sedangkan ada antara mereka kurus keding, tapi kepsyen yang ditulis menyatakan mereka gemuk.

Seorang wanita bernama Auni Ameera di mana beliau merupakan seorang pelajar bidang Psikologi, menurut berliau mereka yang suka berbuat demikian adalah orang yang kurang berkeyakinan diri membuatkan mereka memuatnaik gambar untuk mendapatk pujian orang lain untuk memgatasi kebimbangan terhadap keyakinan diri sendiri.

Gambar Hiasan

Psychological Factor

Kenapa ada orang kurus letak caption dalam gambar kata dia Gemuk atau Selekeh seperti dalam gambar di bawah ?

Lack of confidence: 'Gemuk' dalam caption picture dia yang kurus bermaksud kurang keyakinan diri. So in order to feel good about themselves. mereka perlukan dambaan dan pujian dari orang lain untuk mengatasi anxiety terhadap diri sendiri.. 

Pujian orang ni tak mampu atau maybe, Hanya sekejap sahaja boleh buat mereka rasa selesa. Orang kurang beryakinan diri atau rasa Insecure perlu pujian atau satu encouragements yang berterusan.

Selalunya orang ada masaalah keyakinan diri akan banyak pendam perasaan dan seboleh mungkin untuk mengelak dari tempat yang crowded. Orang yang kurang berkeyakinan diri selalu fikir dalam otak yang orang lain judge mereka setiap masa, Anytime and anywhere. Mereka juga rasa selalu diperhatikan orang bila berhadapan dengan public.

Upload gambar then letak caption 'Selekeh' atau 'Gemuk' walaupun mereka tak seperti yang dicakap, Boleh jadi petanda yang mereka tengah insecure, Yet, they are not aware of that insecurity.. Mereka personally nak satu pujian yang opposite dari apa yang mereka tulis so mereka boleh terasa selesa dengan diri sendiri atas Pujian orang lain.. 

People like this are fragile and have a strong tendency to behave defensively. Kalau anda cakap Negative pada penampailan mereka, they will remember it like.. Forever.

People who Lack of confidence may avoid crowded and public places. While people who are insecure tend to find commendation from others due to the feelings of inferiority, Will continuously seeking for appreciation, excitement and attention.

- Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "