Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

KPN Minta Stesen TV Batalkan Siaran Langsung Debat Antara Guan Eng-Rahman

16 Apr 2016
No Comment

KUALA LUMPUR: Semua stesen televisyen tempatan diminta untuk membatalkan sebarang rancangan siaran langsung yang melibatkan debat mengenai pembelian banglo di taman Manggis kerana kes tersebut belum selesai disiasat, lapor Bernama.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar melalui laman Twitternya berkata, jika debat antara Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan dan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng diadakan ketika ini dikhuatiri boleh menyebabkan berlaku prejudis terhadap saksi dan kes.

Beliau dalam pada itu meminta Abdul Rahman tampil menyerahkan kepada pihak polis atau SPRM jika dia mempunyai sebarang bukti mengenai kes penjualan tanah tersebut untuk disiasat.


Sebelum ini, pihak stesen Radio Televisyen Malaysia (RTM) dan Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad (MPB) telah menyatakan kesediaan mereka untuk menyiarkan debat tersebut secara langsung.

Abdul Rahman sebelum ini telah mendakwa kerajaan Pulau Pinang telah menjual tanah di Taman Manggis yang diperuntukkan bagi membina rumah mampu milik kepada sebuah syarikat swasta, Kuala Lumpur International Dental Centre (KLIDC) Sdn Bhd. - Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "