Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

British American Tobacco Tutup Operasi Kilang Di Petaling Jaya

18 Mac 2016
No Comment


KUALA LUMPUR: Pengeluar produk tembakau terkenal, British American Tobacco (M) semalam telah mengumumkan akan menutup operasi kilangnya yang terletak di Petaling Jaya dan memberhentikan 230 orang pekerja.

Penutupan kilang berkenaan adalah kerana syarikat tembakau berkenaan mengambil langkah penyusunan semula kerana jaualn mereka yang jatuh berikutan duti tinggi yang dikenakan.

Menurut jurucakap firma berkenaan, penjualan mereka mula terjejas selepas rokok di negara ini difatwakan haram dan didorang pula dengan tindakan kerajaan yang menaikkan duti eksais ke atas produk tembakau menyebabkan margin keuntungan mereka semakin rendah.

"Persekitaran yang semakin mencabar ini memerlukan syarikat untuk menyusun semula dan mengubah strategi perniagaannya selain daripada penutupan beberapa operasi kilang, termasuk mengasah keupayaan komersil manakala mengoptimumkan rantaian bekalan dan aktiviti transaksi untuk memastikan BAT yang kekal sebagai pasaran memberi tumpuan kepada pengguna yang berdaya saing pemimpin, "kata firma itu dalam satu kenyataan kepada Bursa Malaysia semalam.

"Pemberhetian operasi kilang akan memberi kesan kepada kira-kira 230 pekerja dan mereka akan disediakan dengan pakej faedah dan juga pilihan untuk menjalani program kerjaya peralihan."

Antara rokok yang dikeluarkan oleh BAT ialah Rothmans, Dunhill, Benson & Hedges, Lucky Strike, Pall Mall dan Kent.

Harga sekotak rokok yang dijual oleh BAT ialah sekitar RM3.20 bagi setiap kotak 20 batang tanpa cukai kerajaan. - Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "