Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

"Syafiq Pernah Tuduh Saleem Macam-Macam Tak Baik Dan Malu Mengaku Bapa, Dia Harus Mohon Maaf Dulu," - Isteri Saleem

15 Ogo 2017
No Comment

Hangat diperkatakan baru-baru ini mengenai seorang artis yang menganggap tindakan sebuah syarikat rakaman yang telah mengganggu periuk nasinya sebagai seorang penyanyi yang masih lagi aktif apabila pihak mereka dikatakan menggunakan nama penyanyi tersebut bagi mempromosikan lagu seorang penyanyi baharu yang berjudul Sayang Maafkan Aku.




Penyanyi Saleem mengatakan bahwa syarikat rakaman tersebut menggunakan nama dan lagunya untuk mengaut keuntungan tetapi tidak memberikan sebarang faedah kepada dirinya.

Bagaimanapun, kini pihak syarikat rakaman tersebut sudah pun bertemu dengan Saleem dan mereka bersetuju dengan beberapa syarat yang diletakkan oleh penyanyi berkenaan.

Penyanyi baharu, Syafiq Farhain yang juga merupakan anak kepada Saleem dilarang menyanyikan lagu bapanya dimana-mana acara dan juga mengaitkan namanya di sebarang temuramah.


Pengarah urusan syarikat berkenaan memberikan kenyataan, pihaknya dan Syafiq mengambil keputusan untuk bersetuju dengan semua syarat.

"Kami faham dengan apa yang dia mahu, memang benar ramai penganjur yang mahukan Syafiq menyanyikan lagu-lagu Saleem.

"Kami akan pastikan ia tidak akan berulang dan Syafiq akan menyanyikan lagu dia sendiri dan lagu-lagu penyanyi lain.

"Walaupun pada hakikatnya Saleem sebenarnya tiada hak kerana hak menyanyikan lagu itu terletak pada syarikat rakaman bukan penyanyi, namun kami hormat dan faham," ujarnya.


Ketika diminta mengulas mengenai spekulasi yang berlaku, Julia Bachok iaitu isteri kepada Saleem menjelaskan bahawa terdapat salah faham diantara pelantun lagu Suci Dalam Debu itu dengan anaknya Syafiq Farhain sejak beberapa tahun lalu dan masih lagu belum di selesaikan dengan baik.

"Saya tidak kisah apa orang luar nak cakap kerana mereka tidak tahu apa yang berlaku. Syafiq kena ingat dia pernah menuduh bapanya dengan perkara-perkara yang tidak baik satu masa dahulu dan dia sendiri malu nak mengaku Saleem sebagai bapanya.


 Jelas Julia lagi, Syafiq atau nama sebenarnya Nursyafiq Farhain AM Salim, 23,  seharusnya datang memohon maaf kepada bapanya di atas apa yang berlaku dulu sehingga melukakan hati Saleem.

"Perkara ini menyebabkan Saleem marah kepadanya. Bila sudah masuk dalam industri dia pula ambil kesempatan dan jalan singkat ini," ujarnya.


Menurut Julia dia tidak mahu ada pihak lain yang mengambil jalan pintas dan mengaut keuntungan dengan cara yang mudah.

"Orang memanggil Syafiq untuk menyanyi seperti Saleem dengan bayaran yang murah," ujarnya.

Kehadiran Syafiq yang juga merupakan seorang anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat ini sedikit sebanyak menggugat pendapatan bapanya yang masih aktif kerana caranya yang meniru nyanyian Saleem.


Sumber- mStar Online
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "