Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Ingin Merasai Keseronokan Berada Di Korea, Jom Lawati 10 Tempat Menarik Ini

15 Okt 2016
No Comment

Sesungguhnya bila melancong, sudah semestinya ingin melawat di tempat-tempat yang menarik dan popular, mana tidaknya, sudah terikut-ikut kenalan lain yang telah pun sampai ke destinasi yang menjadi bualan ramai, jadi diri ini pun turut terpanggil untuk menikmati keindahan tempat tersebut.

Namun begitu, sebelum memulakan sesuatu perjalanan, itinerary seharusnya sudah tersedia, bagi melancarkan lagi perjalanan kelak. tempat yang perlu dilawati, haruslah disusun mengikut jadual pergerakan yang telah diatur.

Aha, di sini, admin ingin kongsikan, kalau-kalau anda ingin melawat ke Korea, di mana tempat yang harus anda tuju, jom kita tengok apa yang menarik di Korea, hasil perkongsian dari laman, JomPiTravel, mari kita tengok jap.


10 Tempat Kena Pergi Dan Lawat Ketika Ke Korea



1) Itaewon

Itaewon adalah salah satu kawasan yang paling popular di Seoul untuk pelancong. Terdapat pelbagai produk kulit berkualiti tinggi yang dijual pada harga yang berpatutan (walaupun tawar-menawar dijangka) dan juga cenderamata tradisional Korea.


2) Petite France

Petite France adalah sebuah taman tema gaya Perancis. Ia merupakan sebuah perkampungan Perancis kecil yang tersembunyi di pinggir bandar Gapyeong. Petite France terdiri daripada muzium, bengkel, restoran, kafe dan rumah tumpangan. Ia juga terkenal kerana Lokasi Drama2 Terkenal Korea seperti My Love From The Star Secret Garden & Running Man.


3) Mt Sorak

Seoraksan adalah gunung tertinggi di banjaran gunung Taebaek di Wilayah Gangwon di timur Korea Selatan. Ia terletak di taman negara berhampiran bandar Sokcho.Jika Musim sejuk kita boleh main snow.


4) Nami Island

Nami Island terletak 63 KM dari Seoul, Korea Selatan, ke arah Chuncheon. Dari peta, ia kelihatan seperti daun terapung anggun di atas Cheongpyeong Lake, di tengah-tengah Sungai Han. Ia juga terkenal kerana Lokasi Pengembaraan K-Drama Winter Sonata.


5) Namdaemum Market

Tiada halangan bahasa di sini, kerana pemilik mempunyai sejarah yang panjang dalam berinteraksi dengan pengunjung antarabangsa. Pengunjung digalakkan untuk melawat pasaran jika mereka ingin mengalami rasa sebuah pasaran tradisional Korea dan / atau membeli pelbagai barangan pada harga murah.


6) Gyeongbuk Palace

Dibina pada tahun 1395, Gyeongbokgung Palace adalah boleh dikatakan yang paling indah, dan kekal yang terbesar daripada semua lima istana.


7) Lotte World

Lotte World menawarkan pelbagai persembahan kecil dan besar dan perayaan-perayaan di taman. Oleh kerana mereka kebanyakannya dilakukan di dalam taman ini, pengunjung bebas dan boleh mengakses mereka, tanpa mengira cuaca .Lotte World juga mempunyai gelanggang luncur ais terbesar di Korea Selatan.


8) Myeondong Street

Ia adalah mustahil untuk terlepas mana-mana kedai produk penjagaan kulit di Myeongdong kerana ada banyak daripada mereka seperti nama terkenal Skinfood,Etude House,Face Shop dan banyak lagi dengan harga yang murah.


9) Wearing Hanbok @ Hanbok Village

Anda boleh berpakaian dari atas ke bawah dalam pakaian tradisional Korea. Dalam cuaca sejuk, anda mungkin ingin menyewa jaket bulu tradisional untuk kekal hangat. Kebelakangan ini, Hanbok dan pengalaman istana telah menjadi popular.


10) Making Kimchi

Pengalaman membuat Kimchi membolehkan orang ramai mempelajari sejarah Korea dan budaya melalui kimchi, untuk membuat kimchi, ianya diajar oleh tenaga pengajar kimchi yang profesional.

Moga-moga impian anda untuk sampai ke destinasi seperti yang dikongsikan ini boleh tercapai jua suatu hari nanti. Bagi yang pernah sampai ke Korea, jom kongsikan di ruangan komen di bawah, mana tahu ada lagi tempat-tempat menarik, lagi murah yang boleh dilawati kelak. Jom jalan-jalan. -Siakap Keli 

Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "