Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Olimpik : Alet Gimnastik Perancis Patah Kaki Ketika Beraksi, 'Kedengaran Bunyi Gema Patah' - Wartawan

7 Ogo 2016


Rio, 7 Ogos - Seorang atlet gimnastik Perancis, Samir Ait berdepan dengan detik menyakitkan apabila kaki kirinya patah ketika dia beraksi dalam kejohanan sukan Olimpik Rio semalam.

Kaki kiri atlet berusia 26 tahun itu difahamkan patah pada bahagian bawah selepas gagal mendarat dengan baik ketika melakukan persembahan bagi bersaing dalam acara palang pusingan kelayakan lelaki yang berlangsung di Rio Olympic Arena.

Menurut wartawan NY Times Sport Juliet Macur, ketika kejadian kedengaran bunyi patah yang bergema di saat Samir Ait mendarat ketika beraksi.

Susulan kejadian itu, perlawanan ditangguhkan beberapa minit sebelum dia ditolak keluar menaiki kerusi roda sambil mengangkat tangan dan disusuli dengan tepukan gemuruh daripada penonton.

Kecederaan yang dialami Said sekali gus menjadi petanda bahawa atlet Perancis itu terpaksa meninggalkan pentas Olimpik Rio lebih awal di samping turut terlepas semua aksi perlawanan selepas ini.

Said sebelum ini pernah bertanding dalam Kejohanan Dunia di Glasgow pada 2015 serta memenangi pingat emas dalam Kejohahan Eropah 2013.


Amaran : Graphic Content.




Sumber : Daily Mail
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "