Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

"Hari-Hari Sakat Isteri Kata Nak Perempuan Lain,Isteri Juga Manusia Hati Perlu Dijaga," Pesanan Ustaz Ini Kepada Lelaki Di Luar Sana

20 Ogo 2016
No Comment

Adalah menjadi kebiasaan sesetangah lelak bergelar suami pada masa kini untuk menjadikan mencari siteri abru sebagai bahan gurauan, walaupun nampak isteri seperti boleh menerima ketahuilah mereka sebenarnya merupakan hati yang perlu dijaga, kerana kalau tidak banyak pasti sedikit mereka terasa.

Jika dilihat diluar sana kini begitu banyak kisah yang tidak sedap didengar kisah rumahtangga yang berpunca daripada hawa nafsu manusia, ada kerana isteri dan ada kerana si suami yang tidak pernah cukup dengan apa yang dapat.

Diakui tidak semua lelaki begitu, tetapi mesej ini sudah pasti ditujukan kepada mereka yang begitu perangainya, ketahuilah pengorbanan isteri anda di rumah, ketahuilah apa kekurangan kita bila merungut isteri main tidak cantik, kenapa? mengapa? adakah salah isteri semata-mata atau salah kita juga yang tidak membantu isteri langsung dalam menguruskan rumah tangga.

Pendakwa terkenal, Ustaz Ebit Lew telah tampil mengulas perkara ini. Jom kita baca.

Tadi saya jalan dekat jalan saya jumpa seorang akak lintas jalan besar bawa 6 orang anak kecil-kecil. Dalam hati ke mana mereka ni. Saya nampak mereka seberang jalan besar untuk ke klinik. Ada anak tak pakai selipar dan nampak sangat selekeh. Ya Allah bahayanya. Sebak fikir ada orang yang hidup mereka dalam kesusahan begitu. Ya Allah selamatkanlah dan mudahkan rezeki buat akak tu dan anak-anaknya.

Terus teringat masalah dalam inbox saya yang begitu banyak. Ketika isteri sedang dukung anak dengan kedua tangan dengan linangan air mata dan peluh. Bengkak, terseliuh. Luka berdarah dalam mengurus anak-anak. Isteri sedang usung perut sana sini. Separuh mati nak bersalin. Suami mengkhianati kepercayaan dan kebaikan isteri.

Suami di luar sibuk memenuhkan nafsu yang tak pernah puas. Lepas tu salahkan isteri tak masak. Tak kemas rumah. Tak cantik...tak layan mereka.

Lagi sedih bila orang lelaki cerita pasal wanita sana cantik. Wanita sini cantik depan isteri. Lebih malang tengok sukan wanita tidak berpakaian sempurna. Acara renang. Mana sifat malu. Sedangkan malu itulah ialah cabang dari iman. Lebih malang ada yang mengadu suami menonton video yang memalukan untuk keseronokan sedangkan ada isteri yang halal dan sempurna.

Saja-saja hari-hari menyakat isteri kata nak perempuan sana. Perempuan sini. Puji wanita lain selain isteri berlebihan. Hari-hari gurauan yang memedihkan hati isteri. Mereka juga manusia yang hati mereka perlu dijaga. Seperti hati kita yang perlu dijaga. Like gambar wanita sexy yang bukan saudara kita. Group whatsapp gambar wanita cantik dengan caption yang tak baik.



Sekiranya isteri kita boleh berusaha separuh mati bahkan mati berkali-kali demi kesetiaan cinta buat suami dan kerana Allah. Takkan kita tak boleh berusaha menjaga hati mereka dan berjanji pimpin tangan mereka sehingga melangkah masuk syurga- Ebit Lew.

- Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "