Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

"Cerai, Gaduh Semua Ini Terlalu Peribadi", Lelaki Kesal Segelintir Anak Muda Lantang Dedah Masalah Rumahtangga Di Media Sosial

26 Apr 2018

Siapa cakap perkahwinan itu mudah? Nak cari duit bayar duit hantaran pun semput, apa lagi nak cakap pasal pengurusan majlis dan sebagainya.  Semuanya mahal, belum pula kena fikir urusan selepas kahwin.  Rumah? Bil? Anak? Barang Dapur?

Melayari sebuah bahtera itu hal yang indah, tapi pada masa yang sama ia juga dilihat sukar.  Lebih-lebih lagi ketika angin membadai laut atau ketika laut bergelora.  Semua ini hanya dirasai oleh pasangan yang sudah berkahwin, pun begitu, ada juga anak muda belum berkahwin menyuarakan pendapat masing-masing berdiskusi soal rumahtangga.

Tak salah jika nak berdiskusi, sebagai panduan akan datang tetapi ia menjadi salah jika terdapat unsur-unsur fitnah dan mengaibkan.  Orang yang berkahwin pun takut nak sebut perkataan 'keramat' tu, salah sebut terus jatuh hukum.  Perkongsian daripada Abu Maryam melalui laman akaun Twitter miliknya meluahkan rasa kesal dengan segelintir anak muda yang membicarakan soal cerai secara terang-terangan di media sosial.  Wajarkah?


via GIPHY












Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. Yuk teman-teman Pecinta Bola Dukung Team Jagoan Kalian di www(dot)updatebetting(dot)co

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "