Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Haron Din Kritikal

16 Sep 2016
No Comment

Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Dr Haron Din, dilaporkan berada dalam keadaan kritikal di Hospital Stanford, San Francisco, Amerika Syarikat (AS), lapor Berita Harian.

Laporan berkenaan menyebut, Tuan Guru kini sedang bergantung sepenuhnya dengan mesin sokongan hayat dan ahli keluarga terdekat berada bersamanya di hospital berkenaan.

Perkara ini disahkan sendiri oleh anak beliau, Hamdi Haron menerusi satu pesanan mesej yang dihantar kepada Ketua Penerangan PAS, Nasaruddin Hassan, dalam kumpulan WhatsApp pimpinan PAS yang diterima pada jam 2.45 pagi tadi.

"Baba dlm keadaan koma, tolong sampaikan pd TG dan pimpinan PAS, Dr kata sudah tiada harapan, bleeding terok, now on life support, hanya tunggu masa utk cabot mesin dan biar Baba pegi menemui Rabbul Alamin dgn aman....Hamdi."

Tuan Guru telah dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) sejak semalam, bagi menjalani rawatan jantung di hospital berkenaan.

Difahamkan, Haron berlepas ke AS beberapa hari lalu untuk mendapatkan rawatan lanjut berhubung masalah jantung yang dihidapinya di mana sebelum ini beliau pernah menjalani pembedahan pintasan jantung di hospital berkenaan pada 2 April 2012. Mac lalu.

Sementara itu, Pengerusi Darussyifa' Malaysia, Tuan Haji Abd Rahman Ahamd menafikan berita kematian Tuan Guru dan beliau meminta supaya orang ramai mendoakan kesihatan Tuan Guru tanpa henti. - Siakapkeli.my




Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "