Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Video) Khairul Idham Cipta Sejarah Juara GP Argentina, Dapat Pujian Kerana Lari Dari Arak

4 Apr 2016
No Comment

Pelumba motoGP Malaysia,  Khairul Idham Pawi yang yang memenangi tempat pertama Kejohanan MotoGP Dunia dalam kategori Moto3 pada Grand Prix Motosikal Argentina telah menerima pujian orang ramai apabila dikatakan memberikan contoh menarik kepada pelumba Islam dan orang lain.

Mana tidaknya, viral hari ini video yang memaparkan tindakannya melarikan diri dari podium bagi mengelakkan dirinya disembur arak yang dibuka oleh pelumba bukan beragama Islam.

Ternyata tindakannya itu mendapat pujian pelayar laman sosial yang beragama Islam bukan sahaja di Malaysia bahkan negara luar.

Selain itu, apa yang membanggakan juga, kemenangan Idham sekaligus menyaksikan nyanyian lagu Negaraku berkumandang buat kali pertama pada kejohanan motosikal utama dunia itu.


Bagaimanapun nasib amat tidak menyebelahi seorang lagi pelumba negara iaitu Adam Norrodin apabila dia bersaing untuk tempat kedua telah terjatuh pada selekoh terakhir iaitu hanya 20 meter dari garisan penamat. - Siakapkeli.my


KENAPA KHAIRUL IDHAM LARI ?
SYABAS! Khairul Idham Pawi, anak Malaysia pertama Juara Moto3 MotoGP.Yang paling menarik, tengok riaksi spontan beliau masa pelumba lain meraikan kemenangan.SALUTE untuk anak muda. Anda harumkan nama negara. Kepada 'Mat Rempit' dekat luar sana anda patut contohi beliau.. :)Lagi Video Like - Friends Of PDRM---------------**Nak dapatkan T-Shirt Friends Of PDRM? Harga Istimewa. Stock Terhad! WhatsApp Admin laju-laju (012-2357862) 󾍇󾍇
Posted by Friends Of PDRM on Sunday, April 3, 2016
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "