Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Gambar) Bagaimana Hendak Bancuh Milo Rasa Seperti Air Milo Lori? Lelaki Ini Kongsikan Cara Bancuhnya

9 Nov 2016
No Comment

Pasti kita semua tahu akan keenakkan rasa air milo lori yang selalu kita nikmati pada zaman sekolah dahulu, murid-murid akan beratur panjang menunggu giliran untuk mendapatkan segelas air milo yang akan diberikan.

Ramai tertanya-tanya adakah milo yang mereka gunakan lain seperti milo kita gunakan, kerana rasa milo berkenaan lebih sedap berbanding kita bancuh dirumah.

Seorang lelaki bernama Syahrin Yen Zaini telah berkongsikan cara membancuh milo dari pemerhatiannya dari pekerja lori milo membancuh air.

Resepi air milo ini adalah berdasarkan pengamatan saya ketika abang milo bancuh air..anda boleh ubah resepi mengikut keperluan dan rasa anda sendiri..jangan tanya saya apa2 sebab saya tak dapat komisen pun dari Milo..ok lah untuk memendekkan cerita..

8 tin Susu Pekat
8 tin Susu Cair
4 liter Air panas
4 paket Milo (1kg) total 4 kg
Ketulan Ais

Method:

Masukkan susu cair dan susu pekat dalam bekas, adakah susu cair cap junjung rahsianya membuatkan milo lori begitu sedap dan digemari?








Masukkan milo.



Masukkan air panas, dan kacau sehingga rata dan sebati.



Tuang bancuhan milo tadi dalam bekas berisi ais.



Sedia untuk diminum.




Kalau nak bancuh sedikit, buat kira-kira sendiri bagaimana nak kurang atau lebihkan bahan yang digunakan, perlu diingatkan bancuhan di atas adalah pekat dan ais akan membantu mencairkan bancuhan tetapi masih mengekalkan kelazatan milo kaw kaw tersebut..

saya tidak bertanggungjawab kalau bancuhan milo anda tidak sama seperti rasa milo lori..mendapat diabetes..kos dapur meningkat dan menjadi ketagih terhadap milo..

Selamat Mencuba!!

- Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "