Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Norzizi Terharu Dan Bangga, Doa Ayah Bawa Beliau Capai Gelaran Doktor Falsafah.

3 Jan 2018
3 ulasan

3 jan - Norzizi Zulkifli seorang pengacara yang pernah popular satu ketika dahulu kini telah berjaya bergelar sebagai Doktor Falsafah (pHD) dalam bidang Seni, Bahasa Inggeris dan Media di University of Wollongong, Australia.

Pernah popular dengan rancangan Joe Jambul, Zizi sudah berjaya mencapai impian yang selama ini diidamkan.

Iringan doa ibu bapa sudah semestinya menjadi tiket untuk seorang anak menggapai cita-cita mereka. Begitulah juga Norzizi yang sentiasa mengharapkan doa ayahnya, Datuk Zulkifli Zain yang juga pelakon veteran tanah air.


Baru-baru ini, Norzizi telah memuat naik sekeping gambar di laman Instagram beliau, gambar yang menunjukkan reaksi spontan ayahnya yang terharu dengan kejayaan yang berjaya dikecapi oleh anaknya itu.

Sambil memegang tesis anaknya itu, Zulkifli dengan reaksi sedih terharu itu menyentuh hati zizie dan pengikutnya di Instagram.

Menurut Zizie, bukan mudah untuk beliau sampai ketahap ini. Beliau terpaksa bekerja di waktu siang dan menyiapkan tesisnya di waktu malam sehingga menjelang pagi.


Sambil menyiapkan tesis itu juga Zizi menjaga ayahnya yang tidak berapa sihat akibat masalah jantung yang dihadapinya.

Zizie juga menceritakan, bagaimana beliau pulang dari Australia serta-merta apabila mendapat berita ayahnya diserang sakit jantung dan kritikal di ICU. Walaupun ketika itu tinggal 2 bulan sahaj lagi untuk beliau pulang ke Malaysia

Berikut adalah kata-kata Nozizi yang dipetik melalui laman Instagramnya. Semoga dapat memberi inspirasi kepada pembaca di luar sana.


Ooo hati remuk melihat ekspressi ini. Dua bulan sblm submit June 2016, saya dah pulang ke tanah air, dah kena lapor diri kembali bertugas dan papa ketika itu baru tiga bulan kena stroke.

Siang sy bekerja, malam dlm kul 11 atau 12 malam sy akan mula menyiapkan thesis sampai ke pagi dan papa di tingkat bawah akan memanggil anak2 utk melihat keperluannya dan sesekali kalu dia rasa sy tertidur di atas, dia akan memanggil2 saya utk pastikan sy tak tertidur.




Kadang penat juga, saya menaip and kejap2 papa panggil, and sy turun and sy naik lagi menyambung penulisan dan kadang turun lagi Begitulah rutin antara 12 tengah malam ke 5/6 pagi. Tapi begitulah. Saya sentiasa punya doa dari beliau. Dia tak putus doa buat saya!

Doa itu hampir putus bila January 2016 papa diserang sakit jantung dan di ICU terus kritikal, sy masa tu masih di Australia dan sy terbang pulang malam itu jugak tatkala 2 bulan lg sy nk submit and pulang ke Malaysia. Tapi Allah makbulkan doa kami. menantikan moment ini! 


Sumber: Norzizi Zulkifli
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 3 ulasan )
  1. Kalah melulu main di agen lain?
    mari coba disini Upd4te Bett1ng (7ACD8560)

    BalasPadam
  2. b0la, c4sin0, CMDbet, t4ngkas, s4bung 4yam, dll ada di F4ns Bett1ng, mari buruan daftar..

    BalasPadam
  3. ayo ditunggu apa lagi segera bergabung dengan kami di D/E/W/A/P/K
    menangkan uang jutaan rupiah, dengan minimal deposit 10.000 saja looo.
    ayo segera bergabung ya ditunggu lo ^_^

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "