Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Kes Bunuh Dan Bakar Empat Sekeluarga, Tertuduh Tidak Faham Pertuduhan Buat Perbicaraan Terpaksa Ditangguh

19 Dis 2017
2 ulasan

19 Dis - Mahkamah majistret Teluk Datuk, hari ini telah menangguhkan tarikh sebutan kes bunuh dan bakar empat sekeluarga di Tanjung Sepat baru-baru ini.

Tarikh itu ditangguh membolehkan tertuduh, Khang Chang heng, 38, untuk melantik seorang jurubahasa isyarat kerana dia seorang yang cacat pendengaran dan bisu untuk dibawa ke hari perbicaraan tersebut.

Majistret Mohd Isa Md Nor membuat keputusan itu selepas Timbalan Pendakwa Raya, Ain Fadilla Md Ali mengemukakan permohonan supaya mahkamah menyediakan jurubahasa isyarat dan menetapkan tarikh baharu bagi sebutan semula kes.


Sebelum itu, Chang Heng tidak memberi sebarang reaksi sejurus pertuduhan pertama membunuh warga emas dibacakan terhadapnya kerana masalah pekak dan bisu.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan bagi pertuduhan pertama, membunuh Chia Tee Nang, 73, di sebuah rumah di Jalan Tepi Laut, Tanjung Sepat, antara jam 4 hingga 5 pagi, 13 Disember lalu.

Dia juga berdepan lima pertuduhan mengikut Seksyen 302 dan Seksyen 324 kanun yang sama.

Selain Tee Nang, mangsa lain ialah seorang wanita, Lim Mai Shak, 68, dan dua kanak-kanak, iaitu Chia Yuan Bin, 3, dan Ryan Chia Zeng Xi, 10.

Terdahulu, seorang lelaki OKU telah membunuh dan membakar empat sekeluarga di Tanjung Sepat baru-baru ini. Dikatakan motif pembunuhan itu adalah disebabkan masalah kewangan.



Sumber: BH Online, Awani
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. b0la, c4sin0, CMDbet, t4ngkas, s4bung 4yam, dll ada di F4ns Bett1ng, mari buruan daftar

    BalasPadam

  2. AJOQQ menyediakan permainan poker,domino, bandarq, bandarpoker, aduq, sakong dan capsa :)
    ayo segera bergabung bersama kami dan menangkan uang setiap harinya :)
    AJOQQ juga menyediakan bonus rollingan sebanyak 0.3% dan bonus referal sebanyak 20% :)

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "