Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Tidak Pernah Kemas Rumah, Pakai Baju Tidak Dibasuh Sejak 5 Tahun Lalu

10 Nov 2017
4 ulasan

Kluang: Lebih lima tahun pakaian lusuh tidak pernah dibasuh selain dibiarkan berselerak bersama-sama sampah-sarap yang memenuhi setiap genap ruang tamu seorang lelaki yang hidup sebatang kara di Taman Seri Jaya, di sini.

Lelaki berkenaan turut dikatakan mengalami kemurungan dan mempunyai masalah kesihatan selepas ditinggalkan isteri dan dua anak lelakinya lima tahun lalu.

A Raju dipercayai tidak lagi menguruskan kehidupannya dan hanya berharap bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) RM300 sebulan untuk digunakan bagi menyara hidupnya.

Menurut Raju, dia tidak pernah memasak, mengemas dan mencuci pakaian yang digunakannya sejak lima tahun lalu kerana biasanya ia diuruskan isterinya.

“Saya tidak tahu hendak buat macam mana dengan pakaian berkenaan sebab itu saya biarkan saja, makan tengah hari dan malam pula saya dapatkan dari kedai berhampiran selain ihsan orang ramai yang bersimpati.

“Saya tidak larat untuk mengemas rumah sebab saya juga menghidap sakit sendi menyebabkan keadaan rumah terbiar,” katanya ketika dikunjungi Pengerusi Jawatankuasa Perpaduan dan Sumber Manusia negeri R Vidyananthan, semalam.

Tambah Raju lagi, dia amat berbesar hati sekiranya ada pihak yang ingin membantunya membersihkan rumah kerana menurutnya, penyakit yang dialaminya menyekat pergerakannya untuk mengemas sendiri.

Sementara itu, Vidyananthan berkata, pihaknya bersimpati dengan nasib lelaki berkenaan dan melakukan tindakan susulan dalam masa terdekat terutama membersihkan pakaian serta membuang semua sampah sarap di dalam rumah terbabit.

“Ketua MIC Bahagian Kluang G Raman dipertanggungjawabkan untuk menggerakkan kerja sukarelawan dan melaksanakan tugas pembersihan itu supaya lelaki berkenaan boleh hidup selesa.

“Selain itu, lelaki ini perlu dirujuk ke hospital untuk rawatan lanjut berkaitan penyakitnya supaya dia boleh menjalankan tugas ringan seperti menjaga kebersihan rumah serta melakukan kerja untuk sara hidup seharian,” katanya.

Sumber- Harian Metro
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 4 ulasan )
  1. F4ns Bett1ng
    B0l4, C4sin0, T4ngka$, s4bun9 4yam dll.. dp50 wd50

    BalasPadam
  2. AJOQQ menyediakan permainan poker,domino, bandarq, bandarpoker, aduq, sakong dan capsa :)
    ayo segera bergabung bersama kami dan menangkan uang setiap harinya :)
    AJOQQ juga menyediakan bonus rollingan sebanyak 0.3% dan bonus referal sebanyak 20% :)

    BalasPadam
  3. Agen poker terbesar dan terpercaya ARENADOMINO.
    minimal depo dan wd cuma 20 ribu
    dengan 1 userid sudah bisa bermain 7 games
    pin BB : D_8_E_B_A_A_7_C

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "