Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(VIDEO) Bangunan Kediaman Tertinggi Di Dunia Musnah Terbakar

4 Ogo 2017
2 ulasan

Pihak bomba Dubai awal pagi tadi terpaksa bekerja keras selepas sebuah bagunan pencakar langit di bandaraya terkenal ini musnah terbakar, lapor CNN News.

Bagunan tinggi yang dikenali sebagai menara Torch itu merupakan rumah kediaman paling tinggi didunia dengan ketinggian 1,105 kaki atau bersamaan 84 tingkat kediaman.

Kebakaran yang berlaku kira-kira jam 3:00 pagi (jam 7:00 pagi) waktu Malaysia itu bagaimana pun telah berjaya dikawal oleh pihak bomba yang pada meluanya mengalami kesukaran memadam kerana terlalu tinggi untuk mereka capai dari luar.

“Jabatan Pertahanan Awam berjaya mengosongkan bangunan dan tiada kecederaan dilaporkan dalam kebakaran Menara Torch,” kata pihak bomba melalui lamana Sosial mereka.

A post shared by Alan J (@alanjamazing) on

Pihak bomba kini sedang cuba untuk memadam keseluruhan bagunan dan menurut mereka lagi sehingga kini belum ada kemalangan atau kecederaan serius dilaporkan.

Berdasarkan video ada satu gasian api yang sedang marak dan ada serpihan terbakar telah terjauh ke bawah.

A post shared by Vladimir Ivanov (@vovaivanov60) on


Video yang disiarkan ke media sosial menunjukkan satu garisan api di satu sisi bangunan dan jatuh, serpihan api.

Ini bukanlah kali pertama kerana pada tahun 2015 dahulu Menara Torch ini juga pernah terbakar yang memusnahkan 80 75 peratus bagunan ikonik tersebut. - Siakapkeli.my






Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. b0la, c4sin0, CMDbet, tangkas, sabung 4yam, dll hanya di F4NS B3TT1N9, yukk buruan.. :)

    BalasPadam

  2. Permisi Ya Admin Numpang Promo | AJOQQ | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! | Kesempatan Menang Lebih Besar| pin bb : 58cd292c

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "