Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Selfie Guna iphone Yang Dicuri, Pencuri 'Pandai' Kena Tangkap

15 Ogo 2017
2 ulasan

MASAI, JOHOR - Dua lelaki diburu gara-gara mencuri iphone di sebuah kedai alat telekomunikasi selepas gambar mereka menjadi viral di media sosial sejak 13 Ogos lalu.

Menurut Liza Hamid, suspek yang memakai baju putih di dalam video tersebut telah berjaya ditahan awal pagi semalam.

"Alhamdulillah berkat bantuan semua, suspek sudah ditangkap awal pagi tadi(semalam). Sekarang suspek ada di balai. Sesiapa yang pernah menjadi mangsanya boleh pergi ke balai untuk buat laporan polis," katanya.




Kini, pihak polis sedang berusaha mengesan rakan suspek yang melibas pisau pada pemilik iphone ketika cuba merampas iphonenya kembali.

Kakitangan kedai alat telekomunikasi terkejut dengan tindakan tiba-tiba dua lelaki yang didakwa mencuri sebuah iPhone.



Berdasarkan video 8 saat itu, suspek yang berbaju putih berpura-pura untuk membeli iPhone sebelum melarikan telefon pintar, sementara rakannya menunggu di motosikal pada 10 Ogos lalu.

Selepas melarikan telefon itu, kedua-dua suspek kemudian merakam gambar wefie tanpa menyedari gambar mereka tersimpan dalam icloud yang kemudian dimuat naik oleh pemilik iphone berkenaan di media sosial untuk hebahan kepada orang ramai bahawa telefonnya telah dicuri dua suspek berkenaan.



Sekarang dia berlegar-legar di kawasan Taman Rinting. Belum sempat nak sergah budak ini dah nak libas owner guna pisau.

Jadi berhati-hati guys kalau nampak mereka berdua ini, terus pm tepi atau hubungan pihak polis. Mereka bawa senjata tajam. Kalau nampak nombor pendaftaran motosikal mereka, sila maklumkan.

Kedai alat telekomunikasi di pecah masuk budak ini pada 2 Ogos lalu, jika terlihat kelibat mereka sila maklumkan dengan segera.

Ada yang kata pernah ternampak mereka berlegar-legar di kawasan Taman Rinting. Bermaksud mereka memang sudah bersedia mana-mana kawasan yang mereka dah sasarkan.

Sebanyak 1,040,622 kali telah ditonton dan dikongsi 10,005 video oleh pengguna Facebook.

Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. F*a*n*s*B*E*T*I*N*G Aman dan terpercaya
    Info lebih lanjut : 5ee80afe :)

    BalasPadam
  2. yuk..., segera bergabung dengan kami di updatebetting
    add pin aku ya 7.A.C.D.8.5.6.0

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "